VW празнува 50 години Baja Bug и Meyers Manx

1510
2017

Скали, пропасти, черни пътища, лоша видимост вследствие на прах и пясъчни бури. С всички тези неща трябваше да се справят участниците в надпреварата „Baja 1000“, естествено и през нощта. За петдесетото издание на надпреварата VW напомни за известните модели „Baja Bugs“ и произлезлите от тях бъгита.

На 31-ви октомври 1967 г. е проведено първото рали Baja, тогава още под името „Mexican 1000“. 68 автомобила стартират в Тихуана, като само 31 успяват да финишират след 950 мили (около 1530 километра). Също както и през 2017 г. финалът е в мексиканския град Ла Пас. На победителя са необходими 27 часа и 38 минути, тоест състезателите не могат да си позволят големи почивки. По време на първото рали не е имало курс, а само пет междинни точки. Моделът на победителя е Meyers Manx на откривателя на бъгитата, Брус Майерс.

Майерс разработва по онова време в САЩ своите „Baja Bugs“, по-високи VW „костенурка“ за каране извън нормални пътища. Така за първото състезание „Baja“ той използва скъсено шаси на „костенурка“ с двигател, разположен по традиция отзад. Още през 1964 г. Майерс поставя разработена от него пластмасова каросерия върху скъсено шаси на „костенурка“ – родено е Buggy-то. Феновете на VW в Калифорния заобичват безкрайно тези возила. В края на 60-те години бъги вълната достига и до Германия, като най-известният им производител (с благословията на VW) е фирма Karmann. Юбилейното издание на „Baja 1000“ ще бъде с дължина 1200 мили (1930 километра) от Енсенада до Лас Пас.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв