VW „,костенурка” и новото Porsche 911 GT3 RS: странна роднинска връзка

2203
2024

Не е за вярване: VW „,костенурка” и новото Porsche 911 GT3 RS имат роднинска връзка помежду си. При това свръх 911 пращи от мощност, а семплото VW 1600i отдавна е излязло в пенсия. Търсим частици от общото им ДНК

Независимо окачване, торсионна греда, въздушно охлаждане – звучи някак си старомодно. Може да бъде и интерпретирано: спокойно, безобидно, безопасно. Нещо такова ни хрумва за VW ”костенурка”. В актуалното Porsche 911 GT3 RS всичко е доста по-сложно. Единични дроселови клапи, активна аеродинамика и карбон превръщат бързото 911 в реактивен самолет. Защо обаче противопоставяме старото и немощно VW и експлозивното, модерно Porsche? Тъй като и двата модела са от един и същ производител и защото ни е любопитно. Все пак знаем: VW „костенурка” и (Фердинанд) Porsche са свързани в исторически план, а в момента са в един общ концерн. Дали обаче след 80 години роднинска връзка могат да бъдат открити прилики, къде кипи обща кръв и какво свързва двата модела по отношение на същността?

И сам войнът е войн: VW „костенурка” има само един уред
Свръхуреди: скоростомер до 350 км/ч, оборотите стигат до 9000 – вълнуваща информация в GT3 RS

На пръв поглед не е много. „Бавно животно” се среща с „крилато чудовище” – или нещо такова. Нека го кажем накратко: и двата автомобила се изразяват посредством боксерен двигател в задната си част, задвижването им е задно и като че ли това са общите белези. Мощността е основната разлика. Докато главното за една VW „костенурка” винаги е било да пристигне, Porsche го прави възможно най-бързо. През 2023 г. GT3 RS разполага с 525 к.с., а „костенурката” (мексиканският вариант с 50 к.с.) не притежава дори и една десета от това.

Подобно е положението и при максималния въртящ момент, максималните обороти, работния обем. И тук имаме многократно по-големи стойности. Много по-вълнуващо е това, как тази „костенурка” реализира своите скромни технически данни и как спортистът на Porsche превръща невероятните си данни в скорост. При което: GT3 RS не е спортен автомобил. Той е нещо повече! Той е расов, непосредствен, почти необуздан и брутален състезателен автомобил, на който някой отговорен е поставил къси светлини, клаксон и документи в жабката.

Заоблени гърбове: „костенурката” е като първия модел, GT3 RS само в основната си форма е като стария вариант

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин