2017
С развитието на моделната си гама в посока модификации на метан (CNG) концернът Volkswagen ще се опита да компенсира спада в продажбата на дизели. Именно производителят, чиито автомобили експлодираха заради ръжда на метановите бутилки, сега иска да лансира ударно CNG-технологията. Заедно с мрежа от станции и търговци на метан VW си поставя цел до 2025 да увеличи броя на автомобилите (в Германия) с това гориво 10 пъти до 1 млн., както и да увеличи броя на станциите за зареждане от 900 на 2000. Метанът бил „оптималното допълнение към електрическата мобилност“, смята Йенс Андерсен, отговорен за метановите системи в концерна.
Метанът се смята за екологично гориво: при неговото изгаряне се отделят по-малко азотни оксиди, въглероден моноксид и въглероден диоксид в сравнение с дизела или бензина, а твърди частици почти не се отделят. Цената е значително по-конкурентна – с над 30% по-ниска от тази на конвенционалните горива.
Ето мненията на двама от нашите колеги по въпроса:
ЗА (Матиас Мьотч): „Електрифицирането определено ще настъпи. Но въпреки цялата еуфория около супербатериите и индуктивното зареждане това остава техника на бъдещето – ние имаме нужда от решения в краткосрочен план! Със своите лъжи автомобилните концерни изкопаха гроба на дизела. Който се страхува от забрани за движение в големите градове и кара много, ще открие достойна алтернатива в лицето на дизела – и дори ще спести пари. Нищо чудно именно природният газ да удължи живота на двигателя с вътрешно горене в средносрочен план.“
ПРОТИВ (Бенджамин Герс): „VW тъче на три стана едновременно: освен в CNG-системи концернът иска да инвестира и в електрически и водородни задвижвания. Това означава тройни разходи за разработка, тройна инфраструктура – дали си заслужава? Надали. За да изпълни изискванията на ЕС за СО2-емисии, VW залага на метана в краткосрочен план. Щом обаче електромобилите се наложат като стандартни, нищо чудно купувачите на метанови автомобили да се наложи да оставят „на трупчета“ своите машини.“