Volvo XC60: употребяван модел на седмицата


16
сеп.
2019

Автомобилите Volvo имат славата на солидни, с всестранни таланти и превъзходна сигурност. И докато преди шведската марка беше по-скоро за индивидуалисти, от няколко години тя е по-скоро алтернатива на германските премиум брандове – с луксозно обзаведени модели, които обаче не са евтини. Например – докато в Германия VW иска за Golf минимум 21 360 евро, компактното V40 Volvo се продава най-малко за 25 800 евро. Горе-долу толкова струват Audi A3 и Mercedes A-класа. И тъй като не всеки може да си позволи да извади от джоба си големите суми, е добре да огледате пазара на употребявани автомобили. Ако търсите SUV от среден калибър, шведите са подготвили XC60. Но за какво трябва да внимаваме при покупката?

XC60 е бестселър на Volvo, намерил голям брой купувачи в Германия. Първата генерация на модела е произвеждана между 2008 и 2017 в завода в Гент (Белгия). Дългият 4,63 м модел предлага щедро пространство, особено желаната при SUV-ове висока позиция на седене, както и възможност за теглене на ремарке с тегло 1600-1800 кг (което не е върхово постижение). Багажникът разполага с обем до 1455 л. И тъй като безопасността е водеща за клиентите на Volvo, за първи път при ХС60 марката въвежда серийно системата City Safety, която при скорост до 30 км/ч разпознава препятствия и автоматично спира автомобила.

Потърсете употребявани Volvo XC60 в нашата онлайн борса

На техническите прегледи XC60 се представя като солидно и надеждно. Техниката отговаря на това, което обещава високата цена. Във всички възрастови групи експертите на TÜV нямат за какво да се заяждат. Въпреки по-високия от средностатистическия пробег дори и след единадесет години 74,7 процента от екземплярите все още не демонстрират дефекти. Но даже и тежащият минимум 1,7 т „швед“ не е защитен от типичните слабости на SUV-овете. Така например спирачките му като цяло сякаш са проектирани за вечността и са безупречни, но дисковете могат да страдат заради високото тегло. След втория основен технически преглед се забелязват и проблеми по осите. Иначе в нашия тест на 100 000 километра констатирахме само незначителни проблеми – затова ХС60 получи „отличен“. Също така в индивидуалния тест имаше много похвали и препоръка за покупка при първото поколение. SUV-ът се представи отлично и при изпитанията на Euro NCAP – през 2008 г. заслужи най-високия резултат от пет звезди.

Интериорът на SUV-а от среден клас е с изчистен дизайн и високо качество. Типична за марката е „плаващата“ централна конзола. И независимо дали ви допада или не, нейното управление посредством големия брой бутони е малко изнервящо. Неслучайно при предлаганото от 2017 г. второ поколение на модела кокпитът беше променен изцяло. По отношение на комфорта и офроуд качествата клиентите нямаха много критики. През 2013 г. Volvo направи фейслифт, с който въведе фини промени по външния вид и по-икономични двигатели.

По отношение на моторите SUV-ът залага почти изцяло на малки 4-цилиндрови агрегати – дори при тежките SUV-oве. При първото ХС60 обаче се предлагаше и развиващият висок въртящ момент „петак“. Под капака на достъпния с предно и 4х4-задвижване SUV има бензинови машини, които генерират между 203 и 306 к.с., както и богат избор от дизели (136-220 к.с.). Най-препоръчителни са „коравите“ 5-цилиндрови машини с работен обем 2,0 и 2,4 л. По-скоро рядкост на пазара и не особено препоръчителни са най-мощните бензинови версии (245 и 306 к.с.), които са с висок разход на гориво. Който e готов да се задоволи със средно по мощност ХС60, както и с малко повече от базовото оборудване, ще се радва на автомобила си дълго време. За читав екземпляр ще трябва да подготвите поне 20 000 лева.

ВИЖТЕ НАШИЯ ТЕСТ НА УПОТРЕБЯВАНО ХС60

Още по темата