Volvo XC40 Recharge T4 и Mercedes GLA 250 е: почивка за двигателя с вътрешно горене!

0505
2021

БЕЗ НЕГО ВЕЧЕ НЕ МОЖЕ! Ако сте пропуснали да го видите – това E в обозначението казва: тези два кросоувъра притежават мощта на две сърца. 3-цилиндровият бензинов агрегат във Volvo със 129 к.с. е подпомогнат от електромотор с 82 к.с. Mercedes с четири цилиндъра и 160 к.с. е допълнен с електромотор със 102 к.с.
Звучи като солидна преднина в мощността за Benz, но при системната мощност XC40 и GLA са на едно ниво. Същото се отнася и до теглото: и двата компактни колоса тежат по около 1,8 тона. При това софтроудърите притежават само предно задвижване. Вредни за тънката линия са и батериите за електромоторите. Утежняващ за Volvo е и фактът, че във версия R-Design „шведът“ е оборудван серийно с панорамен покрив – без него XC40 щеше да е по-лек. Benz пък има на борда си по-голямата батерия (15,6 спрямо 9,7 кВтч).

За съжаление GLA не се възползва от по-големия си капацитет за по-голям електрически пробег. С 41 километра Benz може да измине само 1 км повече на ток от XC40. Не е изненадващо: с изтощени батерии не трябва да очаквате чудеса от двата модела по отношение на разхода на гориво. GLA си позволява 7,7 л на 100 км, което естествено силно зависи от мощността и натоварването. По-немощният 3-цилиндров агрегат на Volvo не е кой знае колко по-икономичен със своите 7,6 литра. Когато пътуването стартира със заредена батерия, Volvo е по-пестеливо. През първите 100 километра и двата автомобила харчат по около 4,5 литра. Значително по-малката батерия на Volvo харчи по-малко електроенергия при зареждане.

Управлението на кокпита в GLA е по-лесно. Дължи се и на системата за гласови команди, която достига до границите си при висока скорост. Енергийната диаграма показва: двигателят с вътрешно горене често работи за зареждане на батерията

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин