2020
НАПРЕДЪКЪТ ПОНЯКОГА се крие в детайлите. Както например при новото XC40 Recharge, първия електромобил на Volvo. Няма странен дизайн като при BMW i3 или Nissan Leaf, единствено затворената радиаторна решетка дава индикация за електрическото задвижване. То пък ни е познато от събрата по концерн Polestar 2, който е базиран на същата гъвкава платформа. Конкретно това означава: двойно задвижване, 408 к.с., батерия с капацитет 75 кВтч и респективно над 400 километра пробег по WLTP. На станциите за бързо зареждане електрическото XC40 разполага след 40 минути с до 80% от батерията си. Данни, които са ни познати от други електромобили и които показват, че електрическата мобилност вече е навлязла в ежедневието.

XC40 Recharge (ново име за всички бъдещи модели на Volvo с електрическо и Plug-in задвижване) няма да остане единичен модел – до 2025 г. шведите възнамеряват да представят по един електромобил годишно. Тоест 50 процента от продажбите трябва да са за електромобилите – останалата част се пада на хибридите. Значи само електромобили? Повече от само детайл.

Извод
Volvo демонстрира смелост! В рамките на само шест години половината от продадените автомобили трябва да бъдат електрически. Досега никой друг производител не е преминал толкова бързо на екологичен режим.
