2023
В ЖИВОТА ЧОВЕК СЕ УЧИ от възрастните. „Никога не купувай нов автомобил преди първия фейслифт – казваше чичо ми, – след това детските болести ще са преболедувани.“ Ние отдавна знаем, че това е така! И затова е време да се занимаем с тези три кандидата тук: три компактни SUV-а, единият вече е на пет години, а другите два се движат по пътищата от четири. За тях чичо ми щеше да каже: с напредване на възрастта идва зрелостта!
ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВАТ | КОМПАКТНИ SUV-ОВЕ В ЛИГАТА НА 4,50-METРОВИТЕ.
Нека започнем с основното в това сравнение – мотото зрялост с напредване на възрастта. Volvo XC40 най-после се сдоби с конкурентна мултимедийна система – на петата година от своя живот. Шведите са монтирали в своя 4,44-метров SUV базирана на Google система, в нашия тестови автомобил с най-високото ниво на оборудване Ultimate дори най-накрая и системата за гласови команди работеше така, както го знаем от системите на Audi и BMW. Така че „закарай ме в Хамбург, на площад „Аксел Шпрингер 1“ или „пусни радио NDR2“, и системата реагираше за секунди. Какво можем да кажем: очакваме го от автомобил с цена около 100 000 лв.
Volvo демонстрира и някои други слабости – например управление на климатичната инсталация от подменюта в тъчскрийна, прекалено ниска и тясна задна седалка, най-малкия багажник в теста с вместимост 428 литра. Със сгънати седалки подът е абсолютно равен, а двойният товарен под с куки за закачване на торбите от пазара също ни харесва. При своя SUV „made in Belgium“ шведите са се постарали по отношение на детайлите, като са поставили например мокет в отделенията за съхранение на вратите, така че нищо не трака.
Апропо тракане. Audi, трябва да поговорим! С дължина от 4,48 м Q3 е най-големият в това сравнение, като с 530 литра притежава и най-големия багажник, а по отношение на задната седалка Audi е нашият фаворит. Големи отвори на вратите плюс удобно качване, много място за главите и краката и най-вече това, че бедрата са разположени изцяло върху повърхността за сядане – Q3 е идеален за дълъг път. Но говорехме за тракане. И се налага да констатираме: Audi вече не е световен шампион по качество както преди. В това сравнение дадохме на Q3 само 16 от 20 точки в раздела за качество, с една по-малко от Volvo, както и с две по-малко от BMW. Защо?
Предният капак не е лакиран от долната страна, в жабката и поставките на вратите има евтина твърда пластмаса (тук трака), незашити краища на мокетите на пода, а пластмасовите части за разделяне на багажника можеха да бъдат и по-качествени. Навремето, когато шеф на отдела за разработка бе Хакенберг, Q3 щеше да се появи в съвсем различен вид на пазара. Сега думата имат счетоводителите, много от нещата при Q3 вече не са толкова премиум.
Продължете на следващата страница