AUTO BILD България / Volvo XC40: първи снимки на малкия шведски SUV

Volvo XC40: първи снимки на малкия шведски SUV

Volvo лансира нов „стартов“ SUV - XC40. Колата трябва да заложи на лайфстайла повече в сравнение с XC60 и XC90, но ще остане вярна на дизайнерската линия на „батковците“ си


15
сеп.
2017

Премиерата на XC40 ще бъде съвсем скоро – и вероятно във Volvo са допуснали грешка. Шведите публикуваха видеотийзър, в който новият SUV се вижда за първи път без маскировка. Междувременно клипчето е свалено от Интернет, но хората от carscoops.com са били достатъчно бързи и са направили скрийншотове. От тях се вижда, че ХС40 е много близко визуално до концептуалния 40.1. Предните дръжки на вратите са конвенционални, т.е. не са „скрити“ като при прототипа. Задните врати се отварят не посредством дръжка от С-колоната, а от самата врата. Камерите на вратите са заменени от стандартни огледала. Предните светлини притежават типичния светлинен подпис в стил „чука на Тор“, задницата също е оформена като при другите SUV-ове на марката. Много интересен е интериорът на ХС40. Тук прави впечатление, че дюзите на вентилацията и инфотейнмънт системата са изработени по-скоро по образеца на флагмана S90, а не на XC60 и ХС90. На изображенията се вижда изцяло дигитално табло.

Volvo Cars има амбицията да промени стандартите в сегмента на компактните премиум SUV автомобили с премиерата на новото Volvo XC40. Специално проектиран да посрещне предизвикателствата на модерния градски живот, ХС40 иска да направи ежедневното пътуване в града по-приятно и по-малко стресиращо. Неговите собственици могат да разчитат на безопасност, свързаност и инфотеймънт технологии от най-високо ниво, познати от новите Volvo модели от сериите 90 и 60 на шведския автомобилен производител. ХС40 е първият автомобил, създаден върху новата платформа Compact Modular Architecture (CMA) на Volvo, включваща богата гама от революционни технологии, представени за първи път в сериите 90 и 60, базирани на Volvo платформата Scalable Product Architecture (SPA).

Подходът на Volvo към безопасността и опита на потребителите се основава на философията, която в компанията наричат кръговрат на живота – непрекъснато усъвършенстване на стандартите и технологиите, вдъхновено от самите потребители и реалния им живот. ХС40 ще се предлага със системата за полуавтономно шофиране на Volvo – Pilot Assist, с най-новото поколение система за безопасност City Safety, с функция за сигнализация при отклоняване от платното на движение, Cross Traffic Alert и 360-градусова камера, които подпомагат водача при паркиране на тесни места. Тези и други модерни технологии правят ХС40 един от най-добре оборудваните компактни премиум SUV автомобили.

„Модерният градски живот изправя шофьорите и пешеходците пред редица предизвикателства всеки ден. С ХС40 си поставихме за цел да намалим така нареченото когнитивно натоварване на водача. Докато нашите системи за безопасност и подпомагане на управлението засичат и активно предотвратяват потенциалните опасности на пътя, водачът може да се отпусне и спокойно да се наслади на шофирането в градска среда“, обясни Малин Екхолм, вицепрезидент, Център по безопасност във Volvo Cars.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >