Volvo XC40 на старо: здрав или само така изглежда?

1906
2024

На външен вид Volvo XC40 изглежда много здрав. Дали това впечатление се оказва вярно и при автомобилите на старо?

Добрият скандинавски дизайн често се характеризира със семплост и остарява въодушевяващо добре. XC40 не прави изключение в това отношение. SUV-ът е базиран на платформата CMA (Compact Modular Architecture) на концерна-майка Geely. При пускането си на пазара моделът заслужи доста похвали, като през 2018 г. дори стана автомобил на годината. Той умело поддържа благородната си линия. Необичайно масивна за класа си изглежда предницата, чиято кулминация са LED фаровете с дизайн „чука на Тор“.

Прегледен кокпит с изцяло дигитални уреди и вертикално разположен монитор на инфотейнмънт системата. Добро качество на изработка

Нашият тестови автомобил е от автокъща в Бокел до Бремен и струва 48 000 лв. Със 163 к.с. и предно задвижване, въпреки клиренса си от 21 см, моделът е предназначен по-скоро за булевардите, отколкото за извън асфалтираните пътища. За това говори и богатото му оборудване: бляскави 19-цолови алуминиеви джанти, спортно окачване и затъмнени задни стъкла. През 2020 г. цената му като нов е била 78 000 лв.

Типично за марката в XC40 акцентът е върху комфорта и сигурността на водача. При краштеста на Euro-NCAP през 2018 г. моделът получава пет звезди, а различните асистенти за водача работят безупречно. В скандинавско хладното вътрешно пространство личат премиум-претенции – въпреки отчасти обикновените пластмаси. На дълъг път ще седите удобно върху отопляемите седалки с кожена тапицерия. С оглед на формата на автомобила предлаганото място на задната седалка е по-скоро скромно. Вместимостта на багажника от 433 до 1309 л също не може да се сравнява с товарния обем на големите комбита от Швеция.

s Нашият тестови автомобил бе оборудван с доплащащото се спортно окачване, возеше стегнато и стабилно

Засега не личи износване – въпреки пробега от 70 430 км. Единствено спирачните дискове имат следи от употреба заради високото тегло на автомобила. Като малко непрактичен се явява използваният в пространството за краката мокет: той е като магнит за мръсотията и се почиства сравнително трудно. Комфортът на возене малко страда заради 19-цоловите джанти с гуми с размер 235. Мониторът на навигационната и инфотейнмънт система Sensus с диагонал от 9 инча остави различни впечатления. Много от колегите от редакцията се оплакваха от изображението, времето за реакция и сложната структура на менюто на вертикалния екран. Той не подхождаше на претенциите на шведите за интуитивно управление.

Четири режима на движение, в комфортния ще се движите съвсем прилично

А защитата от корозия не бе перфектна: през 2018 моделът получи само 3 от 5 звезди в доклада за защита от ръжда. Преходите по праговете и дъното на автомобила не бяха добре защитени, а носачите на предната ос вече имаха наченки на корозия. Разнообразието от задвижвания и оборудвания е голямо. Освен базовия модел на XC40 се предлагат ориентираният към комфорта Momentum, по-спортният R-Design и луксозният Inscription.

Нашият тестови XC40 бе с първа регистрация от пролетта на 2020 г., той не е с ограничение на максималната скорост на 180 км/ч – както събратята си от 2021 г. Базовата моторизация на XC40 е T2-бензиновият двигател със 129 к.с. С тествания от нас Т3-бензинов мотор със 163 к.с. ще се чувствате достатъчно добре моторизирани. 1,5-литровият 3-цилиндров двигател е добре шумоизолиран, отговаря на норма за вредни емисии Euro 6d-Temp, но не е особено икономичен с разхода си от 8,4 л. Над него са 4-цилиндровите турбоагрегати T4 (190 к.с.) и B4 (197 к.с.). Към спортно ориентираните клиенти е насочен разполагащият с 250 к.с. T5 Polestar Performance. Дизеловите моторизации са D3 (150 к.с.) и D4 Polestar (200 к.с.), има и Plug-in хибриди T4 и T5 Recharge, които стартират от около 64 000 лв.

Прецизно степенувана трансмисия с шест предавки

През есента на 2020 бе пуснат и изцяло електрическият вариант Recharge Pure Electric с техника на задвижване от Polestar 2. Първият сериен електрически модел на Volvo може да зарежда чрез AC-зарядно устройство до 11 кВт ток, а на DC-станция за бързо зареждане с до 150 кВт. Дори и моделите с двойно задвижване AWD не са подходящи за извън пътя – тук не препоръчваме друго, освен пътища през полето. Нежният фейслифт от 2022 г. донесе по-наточена визия и по-модерни задвижвания, както и базирана на Android инфотейнмънт система.

По черните пътища XC 40 се възползва от клиренса си от 21 см; внушителна задница с типичните за Volvo високо разположени задни светлини

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин