2021
Добродетелите на шведските комбита са легендарни. И сякаш шведите бяха предусетили идващата SUV вълна – през 1997 от Volvo за първи път представиха по-висок V70 като притежаващ 4х4 вариант XC. Тази концепция е запазена и до днес. С характерния красавец V90 Cross Country през 2017 г. Volvo лансира междувременно четвъртото поколение на голямото кросоувър-комби.
Като нов автомобил той е изборът на клиентите, които искат нещо различно от германските премиум модели. И които могат да си позволят да го направят. Тъй като тази индивидуалност струва немалко пари. Цената като нов на нашия тестови автомобил през 2018 г. с няколко екстри е била 132 000 лв. След три години цената на автомобила е паднала до 65 000 лв. Какво всъщност получавате за тези пари? V90 Cross Country е по-висок от своя нормален комби събрат с 65 милиметра. Така, ако не са ви необходими седем места, ще разполагате с алтернатива на XL SUV-а XC90.
Отвън каросерията е защитена с някоя и друга предпазна кора. Тя е доста голяма и прегледна: с дължина от 4,93 метра и широчина от 1,88 метра голямото Volvo е идеално за пътуване на дълги разстояния. 8-степенната автоматична трансмисия Geartronic сменя предавките хармонично, а темпераментът на малко шумно работещия Euro-6 4-цилиндров дизелов мотор с неговите 190 к.с. е напълно достатъчен. Опционално на борда ще разполагате с офроуд режим за малки излизания извън асфалта. До скорост 40 км/ч ще имате по-добро сцепление на четирите задвижвани колела.
Въпреки това V90 Cross Country не се превръща във всъдеход. Неговият коз е комфортът при пътуване на дълги разстояния. На добре оформените, електрически регулиращи се предни седалки има изключително много място дори и за по-високи водачи и пасажери. А на задната седалка удобно могат да пътуват двама възрастни. За съжаление елегантната задница коства малко от товарния обем: от 560 до 1526 литра не са върхово постижение дори и в компактния клас. Същото важи и за неособено големия полезен товар от 463 килограма.
Затова пък изработката е първокласна. Всички тапицерии са напаснати до милиметър, а изборът на материали е много висококачествен. На леко недозавиващото окачване при пръв поглед му липсва достатъчно фина настройка в сравнение с германските конкуренти, затова пък дългите ходове на пружините елиминират надеждно малки и груби неравности на пътя.
Още една добра новина: окачването на това Volvo е здраво както целия автомобил. Ако случайно изпитате разочарование на борда на шведското комби, то причината е, че вертикално разположеният монитор на инфотейнмънт системата е доста своенравен. За щастие често е достатъчно само да рестартирате системата, за да се оправи. Доплащащият се панорамен покрив осигурява светлина и сянка едновременно: от една страна, подчертава доброто усещане за простор, но, от друга страна, модулът на покрива трака при пътуване по неособено добри пътни настилки. Няма значение. Накрая добрата комбинация от надеждност, дизайн и индивидуалност се оказва сериозен аргумент за покупка на V90 Cross Country.
Продължете на следващата страница