AUTO BILD България / Volvo V90 Cross Country срещу Mercedes E 220 d All-Terrain

Volvo V90 Cross Country срещу Mercedes E 220 d All-Terrain

20 години след първото Volvo Cross Country сега и Mercedes се осмелява да навлезе в нишата на SUV комбитата с E-клас T-модел All-Terrain


13
апр.
2017

ЕДВА ЛИ ИМА ДРУГА автомобилна концепция, която да е по-практична и гъвкава от комби от висок клас с икономичен дизелов двигател. Защото това са всестранни таланти: огромното предлагане на място е съчетано с първокласна пригодност за дълги пътувания, висока сигурност на пътя и икономичност. Комбитата могат да бъдат бизнес или семейни автомобили, могат да теглят и ремаркета. Едва ли е възможно повече…

И още как! И то при повече сцепление и висока проходимост. Това ни демонстрира пионерът на двойното задвижване Subaru още през 1996 година: Legacy Outback бе първият модел, който комбинираше практичните качества на едно комби с рустикалната визия и високата проходимост на един SUV. Една година по-късно го последва и Volvo с първото V70 Cross Country. А след още 20 години и Cross Country поколение по-късно сега и Mercedes се осмели да навлезе в тази ниша с кръстоска между комби от висок клас и SUV с E-клас T-модел All-Terrain.
В сравнителен тест на AUTO BILD на V90 D4 и E 220 d T със задвижване на едната ос Mercedes победи с убедителна преднина. Ще успее ли новото V90 Cross Country да победи също новия All-Terrain благодарение на по-големия опит на Volvo в този сегмент?

Техническата концепция и в двата случая е колкото проста, толкова и ефективна: като Cross Country при V90 клиренсът е увеличен с 65 милиметра, при скорост до 40 км/ч офроуд режимът позволява по-голямо приплъзване на четирите задвижвани колела, визуалната защита на дъното и елементите по арките на калниците и праговете осигуряват рустикална офроуд визия. Цените за най-малкия 2-литров дизелов двигател със 190 к.с. стартират от 105 770 лева. По същия път вървят и от Mercedes, които използват същите съставки. За да може новото комби да не закъса извън пътя, в Daimler са „повдигнали“ All-Terrain с 29 милиметра спрямо стандартния Т-модел. Със серийното въздушно окачване Air Body Control клиренсът може да бъде увеличен до максимум 156 милиметра. От друга страна, при скорост над 35 км/ч адаптивното окачване отново снижава каросерията автоматично.

VOLVO: СТИЛНО И ИЗИСКАНО

V90 изглежда елегантно както отвън, така и отвътре. Офроуд програмата, която се активира от въртящия се превключвател, работи до 40 км/ч и позволява по-голямо превъртане на колелата.

Освен това моделът е оборудван с перманентно двойно задвижване с режим All-Terrain за офроуд, който гъвкаво разпределя мощността на двигателя между четирите колела. Но въздушното окачване на Benz осигурява преди всичко по-висок комфорт на пътя. То уверено филтрира както вълните, така и неравностите по пътната настилка, при което се забелязва типичното за въздушното окачване люлеене на каросерията. По-опростеното окачване на Volvo със стоманени пружини отпред и напречен ресор отзад се справя много добре с неравностите. При къси, последователни удари обаче предното окачване започва да трополи, при големи неравности до волана достигат леки трептения. Benz остава невъзмутим дори и тогава, освен това кормилното му управление осигурява по-добър контакт с пътя от по-лекото кормилно управление на Volvo.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >