Volvo V90 Cross Country: всички пътища водят в… гората

Тази популярна в Швеция максима е залегнала в концепцията на новото Volvo V90 Cross Country. С други думи автомобилът няма да ви лиши от обичайния комфорт, щом напуснете пътя


30
мар.
2017

Рецептата на пръв поглед е проста, но изключително ефектна: вземаш едно комби, добавяш още малко въздух под коремчето му и изведнъж кроткият, елегантен повелител на асфалтираните булеварди се превръща в авантюристично настроен атлет, който вече дори и извън пътя не се спира пред нищо. При Volvo наричат постигнатия резултат V90 Cross Country. Допълнителният клиренс от 6 сантиметра (общо 21 сантиметра при окачване със стоманени пружини; за задната ос като опция се предлага въздушно окачване, което може да се снижи при товарене) е бил свързан и с преработка на окачването и на електронните системи. Освен това към модела са добавени нови брони, защита на дъното, както и пластмасови елементи отстрани и по арките на калниците.
Volvo обещава, че това ще гарантира разумния компромис между висока проходимост и възможности за шофиране с висока скорост, не на последно място и благодарение на специалния офроуд режим. Освен това под предната част е монтирана допълнителна усилена защита. Новите гуми осигуряват по-висок комфорт на возене. Автомобилът е конструиран на новата платформа, която Volvo ползва и за ХС90: базата и на бъдещите по-малки S60/V60. Новото V90 Cross Country се предлага на стартова цена от 105 770 лв. за D4 Momentum. При старта на продажбите ще се предлагат две линии на оборудването. Моделът серийно се оборудва с подгряване на предните седалки, автоматична климатична инсталация и Clean Zone въздушен филтър за интериора. V90 Cross Country ще бъде въведено на пазара през пролетта на 2017 година.

В интериора на V90 Cross Country промените са дискретни: прегледният кокпит с вертикален тъчскрийн е оборудван с тъмно дърво, както и шевове с по-дебел конец за една по-рустикална визия на седалките. Всичко не само изглежда елегантно и висококачествено. Ами багажникът? Вместимостта му е 1527 литра, 73 литра по-малко от предшественика. Това се дължи най-вече на задната част, която сега е доста по-скосена, но едва ли ще изпитате трудности да си съберете в него багажа. Като комфорт на возене моделът не прави никакви компромиси. Cross Country се движи не по-малко уверено и нежно от седана, въобще не се разклаща – и като цяло се справя перфектно на пътя.

Перфектният автомобил за бягство от натовареното ежедневие, с него собствениците намират идеалния баланс между работа и свободно време

Поне това можем да кажем след първите ни тестове по перфектните германски магистрали и заледените трасета на заснежените Алпи. Успокоително е и друго: Cross Country не се плаши дори и от екстремно хлъзгавата повърхност на замръзналите езера – това се доказа еднозначно при нашите тестове по ледените пързалки край Берхтесгаден. Моделът с двойно задвижване се справя с тези задачи с лекота и добри маниери. Извън пътищата в снега Cross Country може би не постига съвсем възможностите на истински високопроходим автомобил, но ни най-малко не изостава от своя по-голям брат ХС90, чийто клиренс е 22 сантиметра – само 1 сантиметър повече. А това е достатъчно за леки до средно тежки разходки извън пътя. Офроуд програмата (до 40 км/ч) позволява по-голямо превъртане на колелата и разпределя по-рано мощността към четирите колела. Всички варианти на Cross Country се оборудват с добре настроена 8-степенна автоматична трансмисия. Ние тествахме основно дизеловия двигател с 235 к.с., който перфектно подхожда на модела.

Ако не харесвате вида на пластмасовите детайли, можете да ги поръчате и лакирани в цвета на каросерията. Като опция се предлага въздушно окачване на задната ос, което може да бъде снижено при товарене. Срещу доплащане се предлага и линията на оборудване Cross Country Pro, която включва LED фарове за мъгла със светлини при завиване, 19-цолови алуминиеви джанти, офроуд програма за шофиране и автоматично отварящ се заден капак. Като опция се предлага и защита на масления картер на двигателя от стабилна алуминиева ламарина. В типичния за Volvo стил шведите са обърнали голямо внимание на сигурността и при това комби. Автомобилът серийно се оборудва с авариен спирачен асистент, система за спиране на кръстовища и помощна програма при задръствания.

Въздухът в купето е по-чист от външния благодарение на технологията CleanZone. Тя филтрира твърди частици и миризми, при високи нива на замърсяване затваря въздуховодите

Двигателите са същите 2-литрови 4-цилиндрови агрегати като при нормалното V90 и SUV-а ХС90. Агрегатите са общо 4, два дизелови и два бензинови, с мощност между 190 к.с. при дизела D4 и 320 к.с. при бензиновия Т6. Всички двигатели са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия.

ИЗВОД

Практично комби, много динамично на пътя благодарение на ниския център на тежестта и ниското тегло, с двойно задвижване и по-голям клиренс за висока проходимост.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >