Volvo V60 T8 Polestar: 405 конски сили от две сърца


4
февр.
2020

ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ VOLVO постъпи правилно в почти всички отношения. Дизайнът на Томас Ингенлат? ДА! Двигателите? Само четирицилиндрови. Не се харесват на всеки, но въпреки това са правилната стъпка – най-вече защото Volvo ги електрифицира. Едва ли има друг производител, който толкова категорично се позиционира в посока към бъдещето. Данните от продажбите? Те се движат непоколебимо само в една посока – нагоре. И все пак на Volvo му липсва нещо, което проличава и в нашите сравнителни тестове: фини настройки, най-вече при окачването. Защото окачването на елегантните „шведи“ е прекалено стегнато – без това да осигурява особено висока динамика. Но това вече е променено, защото дъщерната компания, която отговаря за динамиката, а именно Polestar („Полярна звезда“), се е заела с моделите V60 и XC60 и вече ги предлага като версии Polestar Engineered. С вълнуващи технически решения.

Различният: визуално Polestar си е чисто Volvo, облагородено с фини детайли

ВСЕКИДНЕВИЕ | Височина на седене 520 мм

Дори и като Polestar Engineered V60 си остава V60. Тоест: в този клас има и по-практични автомобили, но са единици онези, които са толкова стилни. А сега Performance отделът ги прави още по-интересни. Джантите в стил Lambo със златисти спирачни апарати веднага правят впечатление, същото важи и за дискретния оптичен пакет. И въпреки сивото лаково покритие – веднага минувачите се заглеждат по автомобила. Заглеждат се в едно Volvo.

Механично регулируемите амортисьори Öhlins осигуряват сполучливо спортно окачване – за всички, които обичат стегнатите настройки

НА ПЪТЯ | Собствено тегло 2049 кг

Дори и от теглото се разбира: това комби не иска да бъде спортен автомобил. И въпреки това се управлява много по-спортно от много други. Това се дължи най-вече на греховно скъпите амортисьори Öhlins, които може и да возят твърдо, то напълно отстраняват склонността към трополене на предното окачване на серийните модели. Това вероятно е едно от най-добрите спортни окачвания в този клас, което просто поглъща неравностите и най-вече дългите вълни по настилката. И успява да се справи и със склонността към недозавиване на нормалното V60. Динамичните характеристики (максимална скорост според километража 254 км/ч) със зареден акумулатор са превъзходни и напълно прилични с изтощен акумулатор. Освен това електрическото подпомагане облагородява звука на леко грубия 4-цилиндров двигател и сега той звучи изненадващо приятно. Въпреки че на мнозина естествено ще им липсва обичайният за този клас 6-цилиндров двигател.

На тях пише Brembo – и това наистина са върховни спирачки. Със златисти спирачни апарати…

НА КАСАТА | Разход 11,4 л

Добрата новина: чисто електрически можете да изминете близо 50 километра. И трябва да се възползвате от тази възможност колкото може по-често – защото когато двигателят с вътрешно горене работи, той харчи. Но сходен разход от малко над 11 литра наскоро измерихме и при A45S на AMG. И това не е всичко. Автомобилът също е скъп – цените стартират от близо 140 000 лева. Това са около 14 000 лв. повече от сравним V60 с оборудване R-Design. Но ако клиентите са готови да похарчат толкова много пари, във Volvo наистина са направили всичко както трябва…

Актуалното спортно студио: почти перфектните седалки срещат фините материали – и страхотните жълти предпазни колани

ИЗВОД

V60 Polestar Engineered предлага много – за много пари. Новото окачване го отличава осезаемо от серийните модели, спирачките са страхотни. И още нещо: предлага се само като Plug-in хибрид. Който трябва да карате електрически колкото може по-често, двигателят с вътрешно горене е доста лаком.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >