Volvo S60 T8: ще събере ли две дини под една мишница?


6
ян.
2020

СЕЩАТЕ СЕ ЗА РАДИО ЕРЕВАН, НАЛИ? По отношение на техниката от бъдещето на Plug-in хибридите радиото отговори: „По принцип да, но…“ Трябва да признаем, че е доста подходящо – ако някой познат ви попита, дали да си купи хибрид. По принцип да, но… зависи от две неща: дали батерията е заредена или не? И дали ще пътувате на дълги или на къси разстояния. Ако батерията е заредена и вие изминавате 40, 50 километра на ден, то с бензинджията ще си развалите приятелството. Ако батерията е изтощена и трябва да пътувате по магистрала, то приятелството ви ще се задълбочи и направо може да ви покани за кум на сватбата си. Дори и много добре направеният Plug-in хибрид като Volvo S60 T8 харчи на 100 километра толкова много (по време на теста ни 14,5 литра), колкото средностатистически дизелов автомобил на 250 километра. Тоест на какво е способен един седан на Volvo с букса за зареждане от контакта?

Различен, но не и по-лош: особен интериор със сложно управляващ се тъчскрийн

В ЕЖЕДНЕВИЕТО | Височина на седене 520 мм
Ниската височина на седене от 520 милиметра показва: S60 е пълна противоположност на модерните SUV, това е въпрос на вкус. Въпреки това с плъзгащ се покрив (в пакет с кожена тапицерия на арматурното табло и Head-up дисплей) пространството над главите не е голямо – това няма да се хареса на никого. Иначе всичко е превъзходно – фини материали и отлична изработка, както и прилично място (с изключение на миниатюрния багажник с обем от 396 литра). Volvo става като алтернатива на BMW Серия 3, Mercedes C-клас и Audi A4 – фино, със собствен характер. И не се среща на всеки ъгъл.

Да, шведите умеят да създават красив дизайн, макар че в случая „виновникът“ е германец: стегнат модел от среден клас – класически седан

ПРИ ДВИЖЕНИЕ | Собствено тегло 2032 кг
Два тона собствено тегло? Хм… В действителност един от големите проблеми на Volvo – допълнителните килограми просто не могат да бъдат смъкнати. За да постигнат спортно поведение на пътя, на шведите им се е наложило да направят стегнато окачване, което не подхожда на балансирания характер на автомобила (и на лекото управление на Volvo). При това въпреки сравнително малките 18-цолови джанти. Ако батерията е заредена догоре, динамичните характеристики са страхотни: 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, от 60 до 100 за 2,8 секунди и максимална скорост от 250 км/ч – поне до пролетта, когато всички модели на Volvo ще бъдат с ограничение на максималното темпо от 180 км/ч.

НА КАСАТА | Цена 120 629 лв.
T8 струва поне 120 629 лв., а тестовият автомобил – 148 000 лв. Тестовият разход на гориво на Volvo е средно 9,1 л/100 км. Да купуваме ли? Както казва радио Ереван: „По принцип да, но…“

Подходящ за служебен автомобил: в Германия например Т8 ползва 50 процента намаление на данъка

ИЗВОД

Volvo е симпатичен модел, оборудван с модерна техника. Истината е такава, че ако пътувате на дълги разстояния, ще се справите значително по-добре с един дизелов автомобил. Ако изминавате основно кратки разстояния, то ще останете доволни от странния и благородно обзаведен „швед“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >