Volvo S60 и Saab 9-3 на старо: красиви „шведи“ – много изгодно


4
февр.
2020

Минувачите се обръщат и вадят смартфоните си, за да снимат. Водачите спират колите си насред пътя, само и само да разгледат двата автомобила. Това е всекидневие при всяка презентация на нови автомобили по улиците на Барселона, Рим и Лисабон. Само че ние сме в Северна Фризия. И пред нас не е следващият частично електризиран кросоувър или компактен SUV. Вместо това пред нас са два „шведа“ на средна възраст. Последният Saab 9-3 и първото поколение на Volvo S60 бяха рядкост по улиците дори и като нови. В същото време двата употребявани автомобила предлагат много класа, индивидуалност и качество на много ниска цена. Само че първо трябва да ги откриете.

С подобната си на купе странична линия и потентните 5-цилиндрови двигатели S60 се опита да размести картите в изискания сегмент на средния клас и най-сетне да привлече млади клиенти за марката. Но успехът бе частичен. Въпреки 9-годишното производство S60 така и не се среща често по пътищата на Германия. Saab отдавна бе достигнал този статус. И за да промени това, представеният през 2002 година 9-3 най-сетне бе представен и като класическа триобемна лимузина. Но нищо не помогна, икономическият неуспех не можа да бъде преодолян дори и с въведеното през 2005 година комби. Краят ви е известен. Производството на автомобили в Тролхетан приключи през 2012 година.

Типичен Saab: контактният ключ е зад скоростния лост. Много хитро

И това е много жалко, както се оказва при нашето шофиране по малките пътища в района. Седалките с леко недостатъчна странична опора са широки и уютни. Скоростната кутия работи прецизно и е с дълги предавателни числа. Дори и при 1.8Т със 150 к.с. традиционният турбокомпресор умело прикрива големите скокове на оборотите с големия си въртящ момент. И това функционира толкова добре, че 2,4-литровият 5-цилиндров двигател на Volvo, който освен с по-голям работен обем разполага и с 20 допълнителни конски сили, прави впечатление на изненадващо муден при директно сравнение. За сметка на това като класически атмосферен двигател разгръща мощността си великолепно линейно и равномерно. Дрезгавият „петак“ звучи басово и сочно при всякакви обороти. Освен това 5-степенната автоматична трансмисия на S60 сменя предавките меко като в масло. В комбинация с разточително големите седалки и изнесеното силно напред предно стъкло се създава леко дистанцирано, тоест американско усещане при шофиране.

5-степенната автоматична трансмисия подхожда на спокойния характер на S60 с дългите си предавателни числа

Като цяло Volvo прави впечатление на по-зрял автомобил от Saab. С по-широката си стойка, ниското ниво на шума при движение и високото качество на изработката Volvo винаги прави впечатление на автомобил от по-висок клас в сравнение със Saab. Въпреки възрастта си от 13 години и пробега от около 270 000 километра тестовият автомобил няма следи от износване, нито отвътре, нито отвън. Ръждата при S60 е нещо напълно непознато, също както и износването на материалите в интериора. Може и да има автомобили, които изглеждат по-висококачествени.

Продължете на следващата страница

Още по темата