Volvo S40 Т4: моят вълк в овча кожа


15
май
2017

Когато видях обявата за това Volvo в интернет, първата ми мисъл беше: такова S40 е толкова скучно. Триобемната каросерия е прекалено закръглена, предницата е твърде делова. Освен това „шведът” всъщност е „японски холандец” – произвеждаше се съвместно с Mitsubishi Carisma в холандския град Борн.

Турбо на Mitsubishi дава крила на двигателя

Няма и следа от индивидуалния дизайн на по-късните V50, S60, S80. Но когато разбрах какъв е двигателят, вдигам слушалката и уговарям пробно шофиране с CMA Automobile в Хамбург: това S40 е от рядко срещаната модификация Т4! Двулитровият четирицилиндров мотор се „напомпва“ от турбокомпресор на Mitsubishi с интеркулер и развива 200 к.с. и 300 Нютонметра. Преди да завъртя сивия контактен ключ и да стоваря цялата мощ на мотора върху предните колела, ми прави впечатление доброто състояние на автомобила. Двамата предишни собственици не са оставили никакви следи с изключение на няколко миниатюрни вдлъбнатини отзад вляво. Лакът блести също като кожата на меките седалки, електрическите стъклоповдигачи и люкът на покрива работят безупречно. Пробното шофиране потвърждава: Т4 е вълк в овча кожа, който владее както спокойното „плъзгане”, така и агресивното шофиране (само не и на мокра настилка поради проблемите със сцеплението). Освен запознатите никой не може да предположи, че максималната скорост е 230 км/ч. Този автомобил има две лица и предпочита да е сдържан. И изненадва – точно това ми харесва при него.

Само около 20 процента от продадените в Германия S40 са били седани

+ интересна комбинация между лукс и мощност. Добра защита срещу корозия, качествена изработка, много добри седалки, четири врати

– претоварено от мощността предно задвижване, груба 5-степенна автоматична трансмисия, висок разход на гориво (около 13 л/100 км), малко място на задната седалка

Оценка

Това S40 не е подходящо само за колекционери на Volvo. Динамичните характеристики и комфортът са впечатляващи, състоянието също е много добро. За съжаление разходът на гориво е твърде висок, поради което автомобилът не е подходящ за пътуващите на дълги разстояния.

Двулитровият четирицилиндров мотор се „напомпва“ от турбокомпресор на Mitsubishi с интеркулер и развива 200 к.с. и 300 Нютонметра.

Още по темата

Card image cap
Jaguar XF и Opel Insignia: яркият срещу скромния (употребявани автомобили)

26
февр.
2017

Луксозна британска лимузина или скромен модел от средния клас? Jaguar XF и Opel Insignia си приличат повече, отколкото си мислите. Решението за покупка е въпрос на характер

Card image cap
Употребяван автомобил: BMW X6 (E71) от 48 000 лв.

20
апр.
2016

Прекалено скосен или просто на мода?

Card image cap
Range Rover MK III (L322) като употребяван

14
апр.
2018

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове

Card image cap

В последния брой:

Архив >