2017
Когато видях обявата за това Volvo в интернет, първата ми мисъл беше: такова S40 е толкова скучно. Триобемната каросерия е прекалено закръглена, предницата е твърде делова. Освен това „шведът” всъщност е „японски холандец” – произвеждаше се съвместно с Mitsubishi Carisma в холандския град Борн.
Турбо на Mitsubishi дава крила на двигателя
Няма и следа от индивидуалния дизайн на по-късните V50, S60, S80. Но когато разбрах какъв е двигателят, вдигам слушалката и уговарям пробно шофиране с CMA Automobile в Хамбург: това S40 е от рядко срещаната модификация Т4! Двулитровият четирицилиндров мотор се „напомпва“ от турбокомпресор на Mitsubishi с интеркулер и развива 200 к.с. и 300 Нютонметра. Преди да завъртя сивия контактен ключ и да стоваря цялата мощ на мотора върху предните колела, ми прави впечатление доброто състояние на автомобила. Двамата предишни собственици не са оставили никакви следи с изключение на няколко миниатюрни вдлъбнатини отзад вляво. Лакът блести също като кожата на меките седалки, електрическите стъклоповдигачи и люкът на покрива работят безупречно. Пробното шофиране потвърждава: Т4 е вълк в овча кожа, който владее както спокойното „плъзгане”, така и агресивното шофиране (само не и на мокра настилка поради проблемите със сцеплението). Освен запознатите никой не може да предположи, че максималната скорост е 230 км/ч. Този автомобил има две лица и предпочита да е сдържан. И изненадва – точно това ми харесва при него.
+ интересна комбинация между лукс и мощност. Добра защита срещу корозия, качествена изработка, много добри седалки, четири врати
– претоварено от мощността предно задвижване, груба 5-степенна автоматична трансмисия, висок разход на гориво (около 13 л/100 км), малко място на задната седалка
Оценка
Това S40 не е подходящо само за колекционери на Volvo. Динамичните характеристики и комфортът са впечатляващи, състоянието също е много добро. За съжаление разходът на гориво е твърде висок, поради което автомобилът не е подходящ за пътуващите на дълги разстояния.