Volvo EX90: возихме се в електрическия SUV

1605
2024

Кенет Екстрьом е човек, който не може да бъде изкаран лесно извън нерви. Все пак той е швед и е със спокоен характер, а и пилот в отдела за разработка на нови модели във Volvo. На тестовата отсечка в Хелеред, на час и половина път от Гьотеборг, той познава всеки завой и всяко камъче след него. А в актуалния му служебен автомобил и без друго е изключително спокойно. От повече от година той е зад волана на бъдещия флагман на шведите EX90 – спокойен, уютен и представителен модел.

Шведът взема завоите с 2,5-тонния автомобил със стоическа физиономия, но скоро ни показва, че Volvo EX90 може да бъде и различен. Двете електрически машини с общо 517 к.с. и 910 Нм се справят с лекота с тежкия модел, като разбира се не чуват скърцане на гуми или някакъв друг звук. Но все пак EX90 ускорява за 4,9 секунди до темпо 100, като максималната му скорост е 180 км/ч.

Ако не ви трябва чак толкова голяма мощност, шведите ще ви продадат освен варианта с Twin Motor и такъв със задно задвижване,  408 к.с. и 770 Нм, който развива максимално темпо от 160 км/ч.

Volvo EX90: 600 километра пробег

Енергията се осигурява от батерия с капацитет от 101 кВтч. за версия със задно и със 111 кВтч. за тази с двойно задвижване. Пробегът е между 580 и 600 километра, а зареждането става с от 11 кВт. до 22 кВт. променлив и до 250 кВт. постоянен ток. За 30 минути батерията достига 80 процента от заряда си.

Докато Екстрьом разпалено ми обяснява за различните режими на шофиране и за двукамерното въздушно окачване, аз си мечтая за първия тест на модела, който ще е след 3 месеца. Така, че засега се наслаждавам на спокойствието и с надявам, че шведите не са пестили при EX90 толкова, колкото при по-малкия брат EX30. Да, изборът на материалите е също толкова устойчив, колкото и при EX30. Поне обаче превключвателите за прозорците са отново във вратите, а зад волана има малък дисплей.

На втория ред ми се струва, че всичко е окей. Все пак за автомобил с дължина от 5,04 метра и междуосие от 3 метра предлаганото място е на средно ниво. Затова пък има място за трети ред седалки, на който поне децата могат да пътуват спокойно. Когато в EX90 се возят седем души, в багажника можете да поберете 384 литра – към тях прибавяме и 46-те литра на предния багажник. Ако пък третият ред седалки е останал в пода, ще поберете 1000 литра.

Volvo прави голяма стъпка напред с EX90, но въпреки това не изоставя и версията с двигател с вътрешно горене. Докато в новия завод на марката в Южна Каролина започва производството на EX90, в Гьотеборг работят по фейслифта на XC90.

ИЗВОД

Голям, представителен, хладен по скандинавски и превъзходно уютен – EX90 е автомобилът-мечта за платежоспособни семейства с екологично съзнание. Хубаво е обаче, че Volvo продължава да произвежда XC90 с двигател с вътрешно горене.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин