2021
Volvo Cars отчита най-много продажби в историята на компанията за второто полугодие на 2020 г., тъй като динамичният ръст на електрифицирани автомобили ускорява възстановяването на шведския премиум бранд от въздействието на пандемията. Компанията действа решително, за да смекчи последиците от първата половина на годината, като бързо рестартира дейността си след кратко спиране и започна силно възстановяване, подпомогнато от успешната Recharge гама.

Делът на моделите Recharge, които са изцяло електрически или plug-in хибриди, се е увеличил повече от два пъти през 2020 г., в сравнение с 2019 г. В Европа делът на Recharge моделите е 29% от общите продажби, което превръща Volvo във водеща марка за електрифицирани автомобили. Компанията заема лидерска позиция и в САЩ.
В Китай и Съединените щати, двата най-големи пазара, компанията отчита нарастващи продажби за цялата година, тъй като успя да възстанови голяма част от спада през втората половина на годината.
Докато продажбите спаднаха с 21% през първото полугодие, компанията възобнови положителния тренд от последните години през втората половина на 2020 г., отчитайки солиден месечен ръст от юни нататък. Продажбите са се увеличили със 7,4% до 391 751 автомобила през втората половина, в сравнение със същия период на 2019 г.

В световен мащаб Volvo Cars продаде 661 713 автомобила през 2020 г., което е спад с 6,2% спрямо 2019 г. Въпреки че окончателните цифри за цялата година тепърва ще бъдат потвърдени, компанията надмина конкурентите си и спечели пазарен дял във всичките си основни региони през първите единадесет месеца от годината.
Продажбите са нараснали със 7,5% в Китай през 2020 г., до 166 617 автомобила, в сравнение с 2019 г. В САЩ компанията е продала 110 129 автомобила, което е 1,8% увеличение спрямо предходната година. И на двата пазара, голямото търсене на успешната SUV гамата на Volvo беше отговорно за отличните резултати.
В Европа Volvo Cars забелязва увеличено търсене на своите електрифицирани модели на много ключови пазари. Бавното развитие на пазара и ограниченията, свързани с пандемията резултираха в 15,5% спад на годишна база.

Пандемията ускори и преминаването на компанията към онлайн продажби, които ще продължат да бъдат фокус през 2021 г. През 2020 г. Volvo Cars удвои броя на абонаментите си, продавани онлайн спрямо 2019 г. Процентът на този канал продължи да бъде висок, поддържайки увеличаването на пазарния дял.
Volvo Cars се ангажира да стане премиум компания за електрически автомобили и през следващите години компанията ще пусне няколко напълно електрически автомобила. До 2025 г. тя цели глобалните и продажби да се състоят от 50% напълно електрически автомобили, а останалите от хибриди. Понастоящем е единственият производител на автомобили, който предлага плъгин хибриден вариант за всеки модел в портфолиото си.
През годината XC60 беше най-продаваният модел с общи продажби от 191 696 автомобила (2019: 204 965 автомобила), следван от XC40 с 185 406 автомобила (2019: 139 847 автомобила) и XC90 с 92 458 автомобила (2019: 100 729 автомобила).
В тази връзка Volvo Cars утроява производствения капацитет на електрически автомобили в завода си в Гент, Белгия, тъй като се подготвя да отговори на бързо нарастващото търсене на своята гама от електрифицирани автомобили.
До 2022 г. капацитетът на електрическите автомобили в завода в Гент ще се увеличи повече от три пъти спрямо днешните нива и ще възлезе на около 60% от общия производствен капацитет на завода.