2020
Volvo Cars е с насочен фокус към бъдещето. Компанията отбеляза 10 години от присъединяването си към китайския гигант Zhejiang Geely Holding (Geely). Шведската компания трансформира бизнеса си напълно под шапката на Geely, превръщайки се от чисто европейска фирма в истински силен глобален играч на пазара на премиум автомобили, увеличавайки рекордно продажбите, приходите и печалбата си.
Volvo Cars ще продължи да надгражда върху тази здрава основа, в подкрепа на стремежа си да стане лидер в електрификацията, автономното задвижване и новите модели за мобилност, като същевременно създава все по-тясно сътрудничество с останалите брандове на Geely.
„Днес компанията Volvo Cars е по-силна отвсякога“, каза Хакан Самуелсон, изпълнителен директор на Volvo Cars. „С Geely започнахме една нова и успешна фаза, която ни изведе на съвсем друго ниво. Напълно обновихме продуктовото си портфолио, установихме глобално присъствие и увеличихме продажбите си почти двойно. Планираме и в бъдеще да развиваме успешно бизнеса си заедно с Geely. “
В следващите години Volvo Cars има амбиция да се утвърди като лидер в електрификацията. До 2025 г. компанията цели половината от общия ѝ обем продажби да се състои от изцяло електрически автомобили, а останалата – от хибриди. Тези модели ще бъдат част от ново поколение Volvo автомобили, базирани на SPA2 платформата, наследник на успешната автомобилна модулна архитектура.

От шведската компания също целят установяване на милиони директни връзки с потребителите чрез нови форми на мобилност и планират да се превърнат във водеща фигура при безопасното въвеждане на технологии за автономно задвижване.
Тези, както и други амбиции станаха възможни благодарение на създаването на устойчив и печеливш бизнес модел през последното десетилетие, предоставящ на Volvo Cars солидна основа за по-нататъшен растеж.
След отделянето си от Ford Motor Company през 2010 г., Volvo Cars и Geely очертаха ново бъдеще за шведската марка, основаващо се на няколко основни градивни елемента: техническа независимост, глобално утвърдено производството, засилена идентичност на марката и прозрачност в бизнес взаимоотношенията с Geely.
Започвайки през 2014 г. с флагмана си XC90, Volvo Cars изцяло обнови продуктовото си портфолио с гама от изцяло SUV автомобили, седани и комби модели. Всички те са базирани на разработената от Volvo SPA платформа или върху CMA архитектурата, разработена съвместно с Geely.
Новото портфолио имаше световен успех, постигайки шест поредни рекордни години в продажбите – през 2019 г. Volvo Cars продаде повече от 700 000 автомобила, за пръв път в над 90-годишната си история.
Компанията също разшири своята производствена, научноизследователска и развойна мрежа по целия свят: започвайки с два производствени завода и завод за двигатели в Европа, няколко години по-късно тя вече има четири допълнителни производствени обекта и център за научноизследователска и развойна дейност в Китай, както и завод за автомобили в САЩ, създавайки цялостна оперативна мрежа.
Освеженият бранд и дизайн на Volvo, с фокус върху премиум пропорциите и уникалната скандинавска идентичност също спомагат за извеждането на компанията до нови висоти и я утвърждават като пълноценен участник в премиум сегмента.
