2016
Може би, ще е най-добре да започнем с лошата новина: и великата шведска стомана може да ръждяса. Немалко каросерии на исторически модели на Volvo изглеждат като швейцарско сирене след обработката с пясъкоструйка. И сега добрата новина: Amazon сравнително рядко става жертва на „кафявата чума“. Защото машината от среден клас е от време, когато Volvo все още беше синоним на издръжливост. Към това се добавя техника, която сякаш е проектирана да издържа векове. Има Amazon-и, които са изминали над 3 млн. километра. Между октомври 1956 и юли 1970 г. от модела са произведени над 667 000 бройки. Така той се превръща в нещо като шведската „костенурка“ – но значително по-добър и по-бърз. Най-вече по отношение на сигурността Volvo е с голяма преднина пред всички останали. Amazon е първият модел със серийни 3-точкови предпазни колани на предните седалки, с цел безопасност са използвани и по-меки материали за арматурното табло. Двигателите развиват от 60 до 100 к.с. – и с тях машината се движи съвсем прилично. Благодарение на устойчивата на корозия каросерия човек може да използва този олдтаймер и през зимата, при това за всекидневно шофиране – а и резервни части има. И въпреки че Amazon е използван от много фенове на марката за всекидневно шофиране, никога не е излишно те да обработят своето „съкровище“ с препарат за защита от корозия – защото дори и шведската стомана не е напълно защитена срещу това. В зависимост от състоянието Amazon P121 с 1,8-литров двигател (68 к.с.) струва от 15 до 38 хил. лева.