Volvo с рекордна печалба за второто тримесечие на 2018 г.


19
юли
2018

 Volvo Cars отчита рекордна оперативна печалба от 4.2 млрд. шведски крони (4.2 млн. евро) за второто тримесечие на 2018 г. Това е най-високата оперативна печалба на компанията до момента, която бележи ръст от 28.6% в сравнение със същия период на миналата година, благодарение на увеличаването на продажбите в световен мащаб.

Приходите на компанията през второто тримесечие на 2018 г. са нараснали с 26.9% на 66 млрд. шведски крони, докато продажбите са се увеличили с 14.6% на 170 232 автомобила. За първите шест месеца на 2018 г. Volvo Cars отчита оперативна печалба от 7.8 млрд. шведски крони, което представлява увеличение от 15,7% в сравнение със същия период на миналата година и най-високата печалба, отчитана за шестмесечен период. Приходите през първото полугодие на 2018 г. са се увеличили с 23.6% до 122,9 млрд. шведски крони, благодарене на най-успешните шест месеца за компанията с 317 639 продадени коли глобално, което е с 14,4% повече в сравнение с първата половина на 2017 г.

У нас XC60 се превърна в абсолютен бестселър на марката, с двойно повече продажби спрямо миналата година и близо 10% увеличение на пазарния си дял в сегмента. Изцяло новото ХС40 също отбеляза успешен старт на продажбите и няколко месеца след премиерата си в България сериозно нализа с пазарен дял в бързо растящия сегмент на компактните SUV автомобили.

„Тези резултати показват, че Volvo затвърждава позициите си в един нов период на устойчив глобален растеж“, заяви Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars.

„Очакваме 2018 да бъде още една година на рекордни печалби, тъй като ние се стремим да се превърнем и в диверсифициран доставчик на мобилни услуги в рамките на новата ни визия „Свободата да бъдеш мобилен“.

След като беше придобита от Zhejiang Geely Holdings през 2010 г., компанията навлезе в мащабен трансформационен процес, като разшири глобално производството си и през последните години изцяло обнови продуктовото си портфолио. През първата половина на 2018 г. Volvo представи новия луксозен комби модел V60 и спортния седан S60, като в същото време откри и изцяло новия си производствен център в Южна Каролина – първият завод на компанията в САЩ.

Наскоро Volvo Cars обяви новите си амбиции за следващите години, подчертавайки продължаващия процес на трансформация от автомобилен производител към доставчик на услуги. Стремежът на Volvo е да се позиционира като водеща фигура в световния автомобилен бизнес. В дългосрочен план амбицията на компанията е да генерира половината си продажби от електрически автомобили, една трета от всички продадени коли да бъдат автономни и да осигурява на клиентите си чрез абонаментна услуга половината от всички автомобили, които предлага.

Очакванията са тези инициативи да преобразуват взаимоотношенията с потребителите, като целта на Volvo е да изгради общо над 5 млн. директни потребителски отношения до средата на следващото десетилетие.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >