Заради нарастващите разходи около системите за пречистване на отработените газове Volvo не иска в бъдеще да разработва дизелови мотори. „Ние няма да проектираме нова генерация дизелови двигатели“, каза председателят на УС на компанията Хакан Самуелсон пред Frankfurter Allgemeinen Zeitung. Разходите за това били прекалено високи. Химическата преработка с цел намаляване на азотните емисии не била рентабилна дори и в по-скъпи и по-големи автомобили. Въпреки това Volvo щяла да усъвършенства представения през 2013 г. дизел.
Daimler и VW все още инвестират в двигатели с вътрешно горене
Така премиум производителят, собственост на китайския гигант Geely, става първият, който иска да преустанови развитието на дизелови двигатели. Daimler например все още инвестира много в тази технология. Дори концернът VW, който след Дизелгейт обеща да се преориентира към алтернативни задвижвания, признава, че без дизел засега не може, както стана ясно от изказване на шефа на компанията Матиас Мюлер. При това от Волфсбург ще „налеят“ в разработката на двигатели с вътрешно горене 10 млрд. евро до 2020 г.
Експерти от бранша очакват, че търсенето на двигатели с вътрешно горене, задвижвани от дизел и бензин, ще намалее в идващото десетилетие заради по-строгите екологични мерки. Затова Daimler и Volkswagen искат до 2025 г. да генерират 25% от продажбите си благодарение на електромобили. Volvo ще лансира първия си електромобил през 2019.