2018
Първите си електрически товарни автомобили ще пусне на пазара в Европа Volvo Trucks през 2019 година. Новите камиони ще бъдат тествани още тази година в пилотен проект с избрани клиенти. „С използването на задвижвани с електричество по-тихи камиони за градска дистрибуция ние се справяме едновременно с няколко предизвикателства. Без шум и отработени газове ще може да се работи в градовете, без да се пречи на хората. Доставките могат да се извършват дори късно вечер и през нощта, когато трафикът е по-лек”, обяснява Клаас Нилсон, президент на Volvo Trucks.
С електрическите камиони може да се намали натоварването на пътищата в час пик през деня. Това от своя страна носи позитиви за природата, удобството на хората, като същевременно повишава и ефективността на дистрибуцията и транспортните компании. Пилотен проект, реализиран в Стокхолм, доказва, че при нощни доставки, работата се изпълнява за една трета от обичайното време. При добре развита логистика и по-ефективно използване на пътищата вечер и през нощта е възможно и голям брой малки автомобили да бъдат заменени с по-малко на брой, но по-големи. Един камион за дистрибуция например има над десет пъти по-голям товарен капацитет от обикновен бус. Така с намаляването на транспортните курсове се редуцират трафикът, вредните емисии, както и рискът от пътни произшествия.
„Нашата технология и ноухау в областта на електрозадвижването се основават на работещи от 2010 година решения в електрическите автобуси Volvo, както и иновации при хибридните леки автомобили Volvo. Но транспортните средства са само част от процеса. Затова работим заедно с клиенти, градове, доставчици на инфраструктура за зареждане и други ключови партньори, за да създадем работеща рамка за електрически товарни автомобили“, казва Йонас Одермалм, високопоставен мениджър във Volvo Trucks.
„Вярваме, че първата стъпка към пълната електрификация е дистрибуцията в градски условия. Работим обаче и за електрификация на други транспортни приложения. Това е само началото“, категоричен е Клаас Нилсон. Според Световната здравна организация и Обединените нации, към 2030 г. 60 на сто от населението на планетата – около 5 милиарда души – ще живее в градовете. Това е увеличение с над 1 милиард. Този бърз темп на урбанизация ще наложи огромни изисквания към системите за трафик, които в много случаи вече са недостатъчни. Според оценките задръстванията и свързаните с тях проблеми в трафика в ЕС струват около 100 милиарда евро годишно.