2023
Новият напълно електрически премиум MPV Volvo EM90 не е проектиран просто да бъде удобен всекидневен автомобил, а да осигури пространство и комфорт за голямото семейството или за бизнес цели. Това е автомобил, който разширява гамата на Volvo Cars и отговаря на още повече нужди на клиентите.
EM90 демонстрира силни способности за иновации и посреща специфични нужди на пазара. Сегментът на вановете (MPV) придоби значителна популярност през последните години, особено в много части на Азия. Това е една от основните причини, поради които EM90 идва първо в Китай, най-големия автомобилен пазар в света.

Голямото Volvo ще разчита на батерия с капацитет 116 кВтч, която трябва да му осигури пробег до 738 км по китайския цикъл CLTC. Зареждането от 0 до 80 процента ще може да става за по-малко от 30 минути при наличие на съответната инфраструктура. Задвижваният от електродвигател с мощност 200 кВт (272 к.с.) ван трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек.

След представянето на компактния SUV EX30 по-рано тази година, EM90 представлява второто разширение на моделното портфолио на шведската марка в бърза последователност. Както EX30, така и EM90 ще достигне до нови аудитории и ще покрие по-голяма част от световния автомобилен пазар.

EM90 също така затвърждава ангажимента на Volvo Cars да бъде производител на изцяло електрически автомобили до 2030 г. Това обновено портфолио от модели не само ще гарантира, че до 2030 г. брандът ще предлага само изцяло електрически автомобили по целия свят, важна част от ангажиментите й за устойчивост. Това също е част от пътуването на компанията към печеливш растеж и превръщане в лидер в индустрията за устойчива мобилност.

Въпреки че MPV сегментът е нов за Volvo, концепцията за гъвкавост далеч не е непозната територия. Всъщност Volvo Duett от 1953 г. е разработен специално като универсален и просторен автомобил, много години преди MPV сегментът дори да бъде официално създаден. Duett все още е един от най-търсените модели на Volvo от колекционери и ентусиасти днес. Toй е бил популярен както сред семействата, така и сред собствениците на бизнеси в Скандинавия и Съединените щати.
