2024
Електрификацията на тежкотоварните камиони продължава в световен мащаб и вече става възможно изминаването на по-дълги разстояния.
Следващата година Volvo ще представи нова версия на FH Electric с по-голям пробег, която ще може да измине до 600 км с едно зареждане. Това ще позволи на транспортните фирми да оперират с електрически камиони по интеррегионални маршрути и превози на дълги разстояния, като изкарват пълен работен ден без нужда от дозареждане. Новият Volvo FH Electric ще бъде пуснат в продажби през втората половина на 2025 година.
“Нашият нов електрически флагман ще бъде страхотно допълнение към широката ни гама от електрически камиони и ще осигури транспорт с нулеви емисии на отработените газове също и при по-големите разстояния. Това ще бъде отлично решение за транспортни фирми с висок средногодишен пробег на камионите и силна ангажираност за намаляване на CO2,” казва Рогер Алм, президент на Volvo Trucks.
Пет години електрическо лидерство
Това, което осигурява 600 км пробег, е новата технология на силовата линия при Volvo, така наречената „e-ос“, която създава място за значително по-висок батериен капацитет в камиона. По-ефективни батерии, допълнително подобрено управление на системата от батерии и цялостната ефективност на силовия тракт също допринасят за увеличението на пробега.
Volvo Trucks има осем електрически модела в портфолиото си. Широката продуктова гама прави възможно електрифицирането на градската и регионална дистрибуция, строителството, сметосъбирането а скоро – и превозите на по-дълги разстояния. Volvo до момента е доставила повече от 3800 електрически камиона на клиенти в 46 държави по света.
“Транспортният сектор генерира седем процента от глобалните въглеродни емисии. Електрическите камиони на батерии са съществен инструмент за намаляване на климатичния отпечатък. Освен важните ползи за околната среда, които носят електрическите камиони, те предлагат на водачите много по-добра работна среда с много по-ниски нива на шум и вибрации,” казва Рогер Алм.
Volvo Trucks върви по пътя на преход към транспорт, совободен от фосилни горива, за да достигне нетна нула на емисиите до 2040 година, като използва тристранна стратегия в технологиите. Тристранният технологичен подход се основава на електрически батерии, горивна клетка и двигател с вътрешно горене, задвижван от възобновяеми горива, като зелен водород, биогаз или HVO (хидрогенирани растителни масла).