Volvo лансира втори електрически камион


9
май
2018

Volvo FE Electric е вторият електрически камион, който Volvo Trucks представя в рамките на един месец. Той е проектиран отново за градска дистрибуция, но с по-тежки операции с брутно тегло до 27 тона. Продажбите в Европа ще започнат през 2019 г.

„С премиерата на Volvo FE Electric само три седмици след тази на Volvo FL Electric ние имаме готовност да предложим цялостна гама от задвижвани с електричество товарни автомобили за градски дейности. Това отваря вратата за сътрудничество в градовете, които си поставят за цел да подобрят качеството на въздуха, да намалят шума от трафика и да понижат замърсяването през пиковите часове“, категоричен е Клаас Нилсон, Президент на Volvo Trucks.

Първият Volvo FE Electric – товарен автомобил с надстройка за сметосъбиране, ще започне да работи в началото на 2019 година във втория по големина град в Германия – Хамбург. Той е разработен съвместно с най-големия производител на надстройки в Европа – Faun.

„Понастоящем всеки от нашите 300 конвенционални автомобили за сметосъбиране отделя приблизително 31 300 кг въглероден диоксид всяка година. Товарният автомобил за сметосъбиране, задвижван изцяло с електричество, с батерия, която издържа една пълна работна смяна от осем до десет часа, е изключително важно технологично постижение. Друг плюс е фактът, че нашата компания генерира електрическа енергия, която не влияе върху климата и може да се използва за зареждане на батериите.“, обяснява проф. д-р Рюдигер Сихау, Главен изпълнителен директор на сметопочистващата компания в Хамбург.

„Хамбург, който през 2011 година беше обявен от ЕС за зелена столица на Европа, работи дълго и успешно на широк фронт за засилване на екологичното и устойчиво градско развитие. Това важи и за транспортния сектор, където в градския транспорт вече се използват електрифицирани автобуси Volvo. Опитът и амбициите, свързани с тази разработка, превръщат Хамбург в изключително интересен партньор за нас“, казва Йонас Одермалм, вицепрезидент Продуктови линии Volvo FL и Volvo FE в Volvo Trucks.

Новият Volvo FE Electric ще се предлага в няколко варианта за различни транспортни приложения. С нископодовата кабина на Volvo влизането и излизането от камиона се улеснява и се осигурява отлична видимост към околния трафик. Работната среда също е подобрена в резултат на ниското ниво на шум и липсата на вибрации. Капацитетът на батерията може да бъде оптимизиран, за да съответства на конкретните потребности, а зареждането се осъществява от електрическата мрежа или от станции за бързо зареждане.

„В допълнение към автомобилите предлагаме и цялостни решения от анализ на маршрути до услуги и финансиране чрез нашата мрежа от дилъри и сервизи в цяла Европа. Освен това имаме успешни партньорства с доставчици на зарядна инфраструктура. По този начин можем да отговорим на специфичните нужди на различни клиенти в различни градове“, казва Йонас Одермалм.

Факти за електрическите камиони Volvo

Volvo FE Electric

  • Товарен автомобил, задвижван изцяло с електричество, за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия,
  • Брутно тегло на композицията 27 тона
  • Задвижване: два електромотора с пикова изходяща мощност 370 кВт (постоянна мощност 260 кВт) с 2-степенна трансмисия. Максимален въртящ момент на електромоторите 850 Нм. Максимален въртящ момент на задния мост 28 кНм.
  • Капацитет: литиево-йонни батерии, 200–300 кВтч.
  • Пробег: до 200 км.
  • Зареждане: предлагат се две различни зарядни системи. CCS2: бързо зареждане с максимална зарядна мощност 150 кВт, постоянен ток, и бавно зареждане с  максимална зарядна мощност 22 кВт, променлив ток.
  • Време за зареждане: от изтощени до напълно заредени батерии (300 кВтч): CCS2 150 кВт около 1 час и 30 минути, при бавно зареждане: приблизително10 часа.

Volvo FL Electric

  • Товарен автомобил, задвижван изцяло с електричество, за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия, брутно тегло на композицията 16 тона.
  • Силова линия: електромотор с максимална мощност 185 кВт (постоянна мощност 130 кВт) с 2-скоростна трансмисия от Volvo. Максимален въртящ момент на електромотора 425 Нм. Максимален въртящ момент на задния мост 16 кНм.
  • Капацитет: литиево-йонни батерии, общо 100–300 кВтч.
  • Пробег: до 300 км.
  • Зареждане: предлагат се две различни зарядни системи. CCS2: бързо зареждане с максимална зарядна мощност 150 кВт, постоянен ток, и бавно зареждане с максимална зарядна мощност 22 кВт, променлив ток.
  • Време за зареждане: от изтощени до напълно заредени батерии: бързо зареждане: 1-2 часа (зареждане с постоянен ток), нощно зареждане до 10 часа (зареждане с променлив ток) с максимален капацитет на батерията до 300 кВтч.

Още по темата

Card image cap
Най-мощният сериен Seat за всички времена

15
февр.
2017

С 300 к.с. обновената версия на Leon Cupra е най-потентният модел на испанците в историята на производителя

Card image cap
Първи впечатления: Toyota Prius Plug-in

8
февр.
2017

Новата Toyota Prius Plug-in има по-голям електрически пробег и може развие максимална скорост от 135 км/ч - отново в електрически режим. AUTO BILD тества Plug-in-хибрида!

Card image cap

В последния брой:

Архив >