Volkswagen Tiguan – oсвежаване за бестселъра (ТЕСТ)


1
апр.
2021

С фейслифта си VW Tiguan получава и версия Plug-in хибрид – но ние тествахме по-атрактивната за нашия пазар дизелова топмодификация

При фейслифт автомобилните производители рядко правят сериозни промени под ламарините – Volkswagen обаче предприе именно тази стъпка с произвеждания от 2016 Tiguan II. Сегa SUV-ът разполага с по-висок преден капак в стила на удължения вариант Allspace и с нови калници, в които са интегрирани LED-фарове като при Golf 8. Те са серийни, а срещу доплащане могат да бъдат и матрични, с интелигентно разпределение на светлинния сноп – екстра, в която си заслужава да инвестирате 803 лева допълнително.

Новите задни светлини разполагат с изместени нагоре динамични мигачи и габарити отстрани

След теста на n-тия хибрид или „чист“ електромобил, при качване в тестовия Tiguan за пръв път от много време насам се усмихваме: дигиталното табло (серийно) ни посреща с надпис на български – „Пробег 650 км“! При това напълно истински. Да, познахте – това го може само TDI. 2-литровият агрегат под капака генерира 200 к.с. и 400 Нм. И за да успокоим екологичната ви съвест: агрегатът разполага с два SCR-катализатора, като AdBlue бива впръсквано към всеки поотделно – така във Volkswagen са си написали домашното по отношение на новите еконорми. Около 6,8 л разход в смесен цикъл е напълно постижим – както се убедихме при нашия Tiguan, оборудван с двойно задвижване 4MOTION и DSG-трансмисия. Между другото, на моменти скоростната кутия сякаш леко се „замисля“, преди да включи на правилната предавка – но 7-те й степени определено съдействат за намаляване на горивната консумация. А ускорението от 0 до 100 км/ч за 7,5 сек, комбинирано с добрата еластичност и максимална скорост 216 км/ч, гарантират, че динамика няма да ви липсва. Опционалното адаптивно окачване (1822 лв.)

Удобно: функцията за безжично зареждане на смартфона от нишата в таблото

Не ни се налага да изминем всичките 650 километра, за които 58-литровият резервоар е готов. При шофиране веднага ни става ясно защо Volkswagen успява да постигне около 9 млн. продажби на Tiguan от лансирането на SUV-а през 2007: той просто е приятен за каране и комфортен. И се вписва идеално в ролята на семеен автомобил с щедрото място на задната седалка – дори ако децата ви са звездите на баскетболния отбор. В идилията за мама и тати влиза и багажникът с обем 616 литра и сензорно управление (1299 лв. в комбинация с безключов достъп). Отвътре Tiguan не е променен съществено. Новост са сензорните мултифункционални бутони на волана и управлението посредством слайдър за отоплението/охлаждането. Изглежда готино, но малко отвлича вниманието на водача.

Характерни за нивото R Line са логата на волана и на седалките

Естествено, на финала всичко опира до пари: тестваната от нас топмодификация 2.0 TDI SCR 4MOTION DSG струва минимум 80 490 лева. А когато добавим и десетина екстри (пакет Асистиращи системи Plus, навигация Discover Pro, система от камери и др.), цената скача до 94 459 лева! Не е малко, но ако непременно искате да карате Tiguan, има и доста по-евтин вариант – базовата модификация 1.5 TSI (130 к.с.) с 6-степенна ръчна трансмисия струва 49 708 лв. – и при нея ще разполагате с климатик, LED-фарове, 6,5-инчов дисплей на инфотейнмънт системата, функция за автоматично спиране, сензор за дъжд… Така че на практика няма да ви липсва нищо съществено, за да се наслаждавате на просторната каросерия.

Aплодисменти: при достоен модел с офроуд претенции трябва да разполага с пълноценна резервна гума

ИЗВОД

Tiguan ще си остане бестселър, устойчив на кризисни сътресения. Ключът към това са практичните му качества и високото ниво на комфорт. Дизеловата моторизация остава най-доброто решение за всестранните таланти на модела: от изминаване на много километри до теглене на ремарке. От друга страна, добавянето на PHEV-вариант е правилното устойчиво решение за тези, които ще използват автомобила предимно като „бебевоз“ из града.

Още по темата