2021
С фейслифта си VW Tiguan получава и версия Plug-in хибрид – но ние тествахме по-атрактивната за нашия пазар дизелова топмодификация
При фейслифт автомобилните производители рядко правят сериозни промени под ламарините – Volkswagen обаче предприе именно тази стъпка с произвеждания от 2016 Tiguan II. Сегa SUV-ът разполага с по-висок преден капак в стила на удължения вариант Allspace и с нови калници, в които са интегрирани LED-фарове като при Golf 8. Те са серийни, а срещу доплащане могат да бъдат и матрични, с интелигентно разпределение на светлинния сноп – екстра, в която си заслужава да инвестирате 803 лева допълнително.
След теста на n-тия хибрид или „чист“ електромобил, при качване в тестовия Tiguan за пръв път от много време насам се усмихваме: дигиталното табло (серийно) ни посреща с надпис на български – „Пробег 650 км“! При това напълно истински. Да, познахте – това го може само TDI. 2-литровият агрегат под капака генерира 200 к.с. и 400 Нм. И за да успокоим екологичната ви съвест: агрегатът разполага с два SCR-катализатора, като AdBlue бива впръсквано към всеки поотделно – така във Volkswagen са си написали домашното по отношение на новите еконорми. Около 6,8 л разход в смесен цикъл е напълно постижим – както се убедихме при нашия Tiguan, оборудван с двойно задвижване 4MOTION и DSG-трансмисия. Между другото, на моменти скоростната кутия сякаш леко се „замисля“, преди да включи на правилната предавка – но 7-те й степени определено съдействат за намаляване на горивната консумация. А ускорението от 0 до 100 км/ч за 7,5 сек, комбинирано с добрата еластичност и максимална скорост 216 км/ч, гарантират, че динамика няма да ви липсва. Опционалното адаптивно окачване (1822 лв.)
Не ни се налага да изминем всичките 650 километра, за които 58-литровият резервоар е готов. При шофиране веднага ни става ясно защо Volkswagen успява да постигне около 9 млн. продажби на Tiguan от лансирането на SUV-а през 2007: той просто е приятен за каране и комфортен. И се вписва идеално в ролята на семеен автомобил с щедрото място на задната седалка – дори ако децата ви са звездите на баскетболния отбор. В идилията за мама и тати влиза и багажникът с обем 616 литра и сензорно управление (1299 лв. в комбинация с безключов достъп). Отвътре Tiguan не е променен съществено. Новост са сензорните мултифункционални бутони на волана и управлението посредством слайдър за отоплението/охлаждането. Изглежда готино, но малко отвлича вниманието на водача.
Естествено, на финала всичко опира до пари: тестваната от нас топмодификация 2.0 TDI SCR 4MOTION DSG струва минимум 80 490 лева. А когато добавим и десетина екстри (пакет Асистиращи системи Plus, навигация Discover Pro, система от камери и др.), цената скача до 94 459 лева! Не е малко, но ако непременно искате да карате Tiguan, има и доста по-евтин вариант – базовата модификация 1.5 TSI (130 к.с.) с 6-степенна ръчна трансмисия струва 49 708 лв. – и при нея ще разполагате с климатик, LED-фарове, 6,5-инчов дисплей на инфотейнмънт системата, функция за автоматично спиране, сензор за дъжд… Така че на практика няма да ви липсва нищо съществено, за да се наслаждавате на просторната каросерия.
ИЗВОД
Tiguan ще си остане бестселър, устойчив на кризисни сътресения. Ключът към това са практичните му качества и високото ниво на комфорт. Дизеловата моторизация остава най-доброто решение за всестранните таланти на модела: от изминаване на много километри до теглене на ремарке. От друга страна, добавянето на PHEV-вариант е правилното устойчиво решение за тези, които ще използват автомобила предимно като „бебевоз“ из града.