Volkswagen Tiguan eHybrid: под напрежение е само задвижването (ТЕСТ)


14
апр.
2022

Tiguan вече се зарежда от контакта! Това беше най-важната новост при лансирането на обновеното второ поколение на хитовия SUV. Във версията eHybrid работят 1,4-литров бензинов мотор със 150 к.с. и 85-киловатов електродвигател – благодарение на този тандем, генериращ 400 Нм, автомобилът се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди. При това ако имате екологична съвест или просто симпатизирате на електрическото придвижване в града, разликата в цените с конвенционалните модификации не е съществена: в ниво Elegance Plug-in хибридът (системна мощност 245 к.с.) струва 79 553 лв., докато 2.0 TSI 4MOTION DSG (190 к.с.) излиза 78 014 лв.
За съжаление, ако държите на батерията (13 кВтч) под задната седалка, няма да можете да поръчате 4х4 – задвижването е само предно.

Когато активирате режим GTE, събуждате спортния дух на Tiguan – и автомобилът става съвършено различен

И докато при останалите модификации DSG винаги е със 7 предавки, тук тя е с 6. За сметка на това кутията с два съединителя се вписва много по-добре като част от хибридната система. Усещането е, че тя работи значително по-нежно, отколкото в конвенционалните версии. Ако решите да спирате с по-мощна рекуперация, трябва да дърпате редовно скоростния лост в режим В. Подобно усърдие ще ви възнагради с над 40 км пробег изцяло на ток – което е доста близо до официално обещаните 50. Зареждането може да става само на променлив ток с до 3,6 кВт – и батерията е пълна след 3 часа и 40 минути.

Volkswagen Tiguan eHybrid – технически данни

Двигател 4-цилиндров редови, отпред напречно + електромотор Работен обем 1395 см3
Мощност ДВГ 110 кВт (150 к.с.), електромотор 85 кВт (115 к.с.) системна мощност 245 к.с. (180 кВт) Макс. въртящ момент ДВГ 250 Нм при 1550-3500 об/мин, системен въртящ момент 400 Нм Капацитет на батерията 13,5 кВтч Задвижване предно/6-степ. трансмисия с два съединителя Д/Ш/В 4486/1839/1654 мм Тегло 1819 кг 0–100 км/ч 7,5 сек Макс. скорост 205 км/ч Цена от 79 553 лв.

При зареждане на батерията посредством рекуперация консумацията се изписва като отрицателна стойност

Извод

На ток през седмицата, без притеснения за пробега през отпуската: тази позната формула следва и Tiguan eHybrid. Моделът очарова с вече познатото просторно купе, но с електрически двигател се движи още по-изискано.

Зареждането може да става само на променлив ток с до 3,6 кВт – и батерията е пълна след 3 часа и 40 минути.

Още по темата