Новини » Светът на Фолксваген » Новости » Volkswagen Taigo: SUV-купето, повелителят на градската джунгла (ТЕСТ)

Volkswagen Taigo: SUV-купето, повелителят на градската джунгла (ТЕСТ)

1304
2022

Той идва от Волфсбург, но в него сякаш има нещо южняшко. Не сте се объркали: първото SUV-купе на Volkswagen в компактния клас се произвежда в Памплона, Испания, но в действителност първоначално беше лансирано под името Nivus за Бразилия. Стилният вариант на
T-Cross със скосена задница използва базата на Polo (платформата MQB-A0) и се превръща в неговата по-атрактивна алтернатива с висока позиция на седене и сексапилна задна част. В края на миналата година моделът официално стъпи на българския пазар – като в гамата му има само бензинови двигатели.

Ергономичен кокпит: климатизацията се управлява чрез тъчслайдър.

Още с първия досег до интериора оставаме приятно изненадани от две неща: първо, кокпитът не е свръхдигитализиран и с него се борави достатъчно интуитивно, и второ – отзад има достатъчно място за главите и краката на пътници с ръст над 1,80 м. А това е много важно в категорията на кросоувърите, които се правят на купета. При тестовия автомобил 1-литров TSI с три цилиндъра изпраща 110 конски сили към предните колела (4х4 не се предлага) посредством 7-степенна DSG. Агрегатът се справя идеално с теглото от 1260 кг – и машината е достатъчно пъргава в градския трафик. Разбира се, ако искате Taigo да бъде с още по-гореща кръв, си струва да инвестирате допълнително 2864 лева за още един цилиндър в 1.5 TSI със 150 „коня“.

Taigo e с почти 20 см по-дълъг от Polo и с около 7 см по-висок

Топагрегатът винаги е с DSG, докато за по-малкия агрегат се предлагат и ръчни скоростни кутии (вижте таблицата). При тестовия автомобил трансмисията с два съединителя на моменти не избираше правилната предавка, а при изкачване на бордюр създава усещане, че зад волана седи начинаещ водач. За сметка на това седмата предавка намалява разхода при шофиране по магистрала и прави TSI по-тих. При нашето шофиране в смесен цикъл бордовият компютър отчиташе средна консумация около 7 л/100 км – точно колкото очаквахме.

Oтзад има повече място от очакваното. покривът се спуска по-стръмно зад пътниците

И като стана дума за магистрала: там Taigo се чувства доста добре. Единствено лек аеродинамичен шум пречи на пътниците да се наслаждават на разговорите си. Обемът на багажника от 438 л няма да поставя сериозни ограничения за багажа, който да вземете през уикенда. При опит да включим навигацията и да видим как ще изглежда нейната карта на дигиталното арматурно табло (588 лв.) ударихме на камък – инфотейнмънт системата ни информира, че за „отключване“ на гласовото управление, както и на навигацията, се налага допълнително закупуване на функциите от виртуалния магазин. Хората, които вечно се чудят къде се е дянала картата за паркинга, ще оценят високо практичния слот за нея в таблото.

Светлинна ивица свързва двата LED фара, които са серийни

И накрая остана въпросът за цените. Те стартират от 37 174 лева за базовия вариант с 5-степенна ръчна скоростна кутия 1.0 TSI с 95 к.с. Срещу тази сума получавате автоматични LED фарове, дигитално табло, Lane Assist, климатик, радио с 2 USB порта, както и ценни асистенти за безопасност като Front Assist, система за разпознаване на пешеходци и колоездачи, система за разпознаване на умората, 16-цолови алуминиеви джанти и др.

благодарение на този слот няма да се чудите къде се е дянала някоя ценна карта

Извод

Taigo е по-специален Volkswagen – явно заради южняшката жилка. Благодарение на добрите си цени, щедрото базово оборудване и приличното място в интериора и в багажника този малък кросоувър има добри шансове да се наложи на българския пазар.

На мястото на четвъртия цилиндър има голяма планка. 1.0 TSI e достатъчно мощен за 1,2-тонната каросерия

Още по темата

ƒ