Volkswagen Taigo: вариантът на T-Cross купе атакува европейския пазар


29
юли
2021

В Бразилия Volkswagen предлага T-Cross като шикозно SUV-купе oще от лятото на 2020 г. Там модификацията носи името Nivus. Сега дебютира европейската версия – с ново име: Taigo. Благодарение на буквата „Т“ в началото на името тя се вписва по-добре в SUV-гамата на Волфсбург. За Стария континент са направени някои промени по дизайна, има по-богато оборудване, включително и спортна R-Line версия, както и по-голям избор от двигатели. Моделът ще се прави в Памплона, Испания, а лансирането на пазара ще бъде през декември 2021 г., като цените вероятно ще стартират от около 35 000 лв.

По-елегантен и по-спортен от T-Cross

Дизайнът е по-семпъл от този на T-Cross. Taigo изглежда по-спортен и по-елегантен – при това не само заради спускащата се линия на покрива. „Намръщените“ LED фарове в по-високите нива са оборудвани с с матрична технология и светлинна лента както повечето нови модели на Volkswagen. Предната броня разполага с голям централен въздухозаборник.

В допълнение към новото оформление на задната част, промененият по-тънък светлинен подпис прави силно впечатление. Подобно на T-Cross, Taigo също използва платформата за малки автомобили на Volkswagen MQB-A0, но с увеличена дължина. Въпреки формата на купе, автомобилът предлага почти същото пространство в багажника. Taigo побира 438 литра, а при T-Cross обемът варира между 385 и 455 литра в зависимост от позицията на плъзгащата се задна седалка. Любопитното е, че за малкия SUV се предлага демонтируем теглич, като в зависимост от двигателя прикаченият товар е до 1200 килограма. Размерите накратко:

● Дължина: 4266 мм

● Широчина: 1757 мм

● Височина: 1494 мм

● Междуосие: 2566 мм

● Обем на багажното отделение: 438 л

● Прикачен товар: до 1200 кг/натоварване на теглича: 55 кг

Сериен дигитален кокпит

AUTO BILD вече се докосна до новия Taigo. Интериорът наподобява този на сегашното Polo. Стандартно таблото е дигитално. В базовата версия то е с размер осем инча, като срещу доплащане достига 10,25 инча. Дисплеят на инфотейнмънт системата е 6,5-, 8- или 9,2-инчов. Зад него, разбира се, работи актуалната система на Volkswagen MIB3 с eSim. Смартфоните могат да бъдат свързани с нея чрез Apple CarPlay или Android Auto, в зависимост от оборудването и безжично. Що се отнася до управлението на климатика: не се притеснявайте! Дигиталният контролен блок е опция; стандартно температурата се задава с аналогови превключватели. Материалите в интериора са добри за този клас, арматурното табло е меко на допир.

Въпреки наклонената линия на покрива, има изненадващо много пространство отзад

Но вълнуващият въпрос при тази форма на покрива е колко удобно се седи отзад. Изненадващо, тук има повече място от очакваното, поради две причини. Oт Volkswagen са монтирали седалката по-ниско, а покривът се спуска по-стръмно едва от C-колоната, т.е.зад пътниците. Оборудването за помощ и безопасност също е подобно на Polo. Стандартно например моделът разполага с централна въздушна възглавница между предните седалки, система за предупреждение при напускане на лентата и система за наблюдение на случващото се около автомобила със система за предупреждение за сблъсък. Като опция SUV-купето може да се управлява полуавтономно.

Volkswagen предлага 3- и 4-цилиндрови двигател за Taigo, като всички са бензинови, няма дизел. 1-литровият 3-цилиндров агрегат се предлага в две нива на мощност. По-маломощната модификация разполага с 95 к.с. и 175 Нм, предаването на мощността винаги става посредством петстепенна ръчна скоростна кутия, по-потентната версия генерира 110 к.с. и 200 Нм. За нея се предлагат шестстепенна ръчна скоростна кутия или седемстепенна DSG. Най -мощната версия разчита на още един цилиндър и работен обем 1,5 литра. Тя разчита на 150 к.с.и 250 Нм, а 7-степенната DSG-трансмисия е стандартна.

Още по темата