Новини » Светът на Фолксваген » Новости » Volkswagen Multivan 1.4 eHybrid: автомобилът мечта за улегналия мъж (ТЕСТ)

Volkswagen Multivan 1.4 eHybrid: автомобилът мечта за улегналия мъж (ТЕСТ)

2909
2022

Седмото издание на Bulli е истинска революция в историята на модела. Първо, защото използва платформата MQB – същата, върху която стъпват и компактните модели, и второ – защото се зарежда от контакта. Тестваният от нас вариант Multivan 1.4 eHybrid разполага със системна мощност от цели 218 к.с. – и без проблем в нашия тест измина около 40 км изцяло на ток (по официални данни трябва да се справя с до 60). Признавам си – в първите 20 возих две големи стъкла и използвах подвижните седалки като „пирамида“ на стъкларски камион, но при другите се постарах да карам максимално динамично.

Максималната тяга: по данни на VW максималната скорост е 192 км/ч. Тогава за задвижването се грижи само бензиновият двигател, който става малко шумен
Гениално: повдигащата и разтягаща се масичка в центъра се плъзга по шини, започващи от първия ред седалки, и може да отива към задните

Движението на ток е особено чаровно – защото ванът се движи тихо като призрак. Но дори и когато 1,4-литровият турбо бензинов агрегат със 150 к.с. трябва да работи в тандем с електрическата машина със 116 к.с., на борда отново не е прекалено шумно. Стига, естествено, да не настъпвате газта много рязко – защото тогава ДВГ ще се задейства шумно, а иначе нежно работещата 6-степенна DSG трансмисия започва да превключва нервно. Когато батерията е изтощена, очаквайте разход в порядъка от 9 л на 100 км.

Някога TDI беше незаменим за VW Bus – а сега „сърцето“ на царя на простора е Plug-in хибридна система с 1,4-литров ДВГ

Окачването притежава подчертано комфортна настройка, но въпреки високия център на тежестта елегантният ван се държи сигурно на пътя и не се притеснява от високата скорост на магистрала. Но нека се концентрираме върху най-важното: просторния и гъвкав интериор. Ергономичните седалки с масаж на първия ред (2844 лв.) предлагат висока доза комфорт благодарение на приятните си контури и удобните подлакътници, а отделните „кресла“ на втория ред, също с подлакътници и отопление, говорят за наистина висока класа. Меката тапицерия значително допринася за комфортната возия. Всички външни седалки на тестовия Multivan (т.е. само без средната на третия ред) разполагат с отопление (1290 лв.), а общо шест USB извода позволяват дори на пътниците най-отзад да не се притесняват къде ще зареждат мобилните си устройства (за някои родители – единственото спасение при дълъг път). Освен това седалките лесно могат да бъдат извадени, ако се налага да използвате буса за товарене.

Странна логика: някои от функциите на системата за климатизация се управляват от панела за контрол на светлините

Логиката на управление в кокпита с голям тъчскрийн в центъра на таблото ни е позната от други модели на MQB платформата. За да свикнете с нея, ще трябва добре да се запознаете с shortcut бутоните, за да не се налага да ровите из менютата. Особено внимателни трябва да бъдете при завой, тъй като въпреки големите остъклени повърхности заради дебелите А-колони обзорът е леко ограничен. И все пак: Volkswagen заслужава аплодисменти за оформлението на кокпита, който с качеството на изработка и използваните материали е достоен по-скоро за Audi от високия клас, а не за бус! За това усещане допринася и богатият набор от асистиращи системи – от интелигентен асистент за задръствания, през асистент за маневриране с ремарке до сложната Emergency Assist. При нея автомобилът „усеща“ кога е възможно водачът да губи контрол над автомобила. Тогава Multivan може да спре автоматично, да предупреди с интелигентна „каскада“ от оптични и акустични предупреждения, затягания на коланите, задействане на аварийните светлини и клаксона.

А цените? Най-евтиният Multivan 7 – с бензинов 1,5-литров TSI двигател, струва 78 860 лева, а най-евтиният eHybrid излиза не по-малко от 94 195 лева. За Plug-in хибрида в ниво Style, който виждате на снимките, цените започват от впечатляващите 110 200 лева, в които са включени матрични LED фарове, 6 USB порта, дигитален кокпит, асистент за лентата, асистент за автоматично спиране при насрещно идващ автомобил на ляв завой, камера за заден ход, отопляеми предни седалки, 3-зонов климатроник… А тестовият автомобил разполагаше и с още екстри за около 24 000 лв. И така на финала цената му набъбва до впечатляващите 135 137 лева! Но по-интересното е, че при сходно оборудване новият Multivan се оказва с 10 до 15 хил. лева по-евтин от предшественика си!

Удобен: електрическият теглич позволява да теглите ремарке с тегло до 1,6 тона

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. турбо бензинов + електромотор • Работен обем 1395 куб. см • Макс. мощност
ДВГ 110 кВт (150 к.с.), електромотор – 85 кВт (116 к.с.), системна мощност – 160 кВт (218 к.с.) •
Макс. системен въртящ момент 350 Нм • Макс. скорост 192 км/ч • Задвижване предно/6-степ. трансмисия с два съединителя • Резервоар 45 л • Д/Ш/В 4973/1941–2252/1907 мм • Багажник до 3672 л • Тегло 2215 кг • Разход 1,8 л А95 Н/100 км (WLTP) • Емисии СО2 41 г/км (WLTP) • Цена от 94 195 лв.

ИЗВОД

Ако регулярно зареждате в контакта Multivan, той ще се движи с повече финес от когато и да било. Новото поколение на модела поставя нови висоти по отношение на комфорта и асистиращите системи. Единствено логиката на управление в кокпита изисква повече време за свикване.

Още по темата