2022
Армейският вариант на Volkswagen Kdf е може би най-разпространеното превозно средство за общо предназначение на Вермахта. Той е използвана предимно от офицери, свързочници и куриери, но често е бил експлоатиран и като учебен автомобил. Идеята за неговото създаване води началото си още от 1934 г., когато райхсканцлерът Адолф Хитлер обявява своето намерение да създаде масов, евтин и надежден автомобил за народа. Армейският вариант на Volkswagen, наречен VW 82 Kübelwagen, има същата ходова част като лекия автомобил и започва да се произвежда серийно през 1939 г. Неговият създател д-р Фердинанд Порше често е критикуван за това, че при военната версия е запазена компановката на задно разположения двигател с въздушно охлаждане, но въпреки този и още някои други недостатъци, кампанията в Полша доказва надеждността на автомобила. До края на войната от него са произведени повече от 52 000 броя.

Първите спецификации на Volkswagen 82 (тогава все още наречен Typ 62) са оповестени от д-р Порше през януари 1938 г. Леките военни надстройки са поръчани в каросерийната фирма Trutz от град Гота, а завършените два прототипа са представени на Хитлер през февруари същата година. Един от двата варианта е бил с овална каросерия и заоблени калници, докато другият е имал доста по-ръбест вид. Военните експерти обаче не одобряват нито един от предложените образци, тъй като “те нямат достатъчно силно изразено военно излъчване”. В резултат на това се появява нов прототип, който почти по нищо не се различава от последвалия сериен вариант. Той е одобрен от компетентните лица и изпитанията започват. Още при първите полеви тестове става ясно, че Typ 62 не е достатъчно устойчив при движение по пресечен терен и Порше е принуден да подсили задното окачване и основно да преработи предното. Добавен е и нов диференциал, както и хидравличен механизъм на кормилното управление.
Военният автомобил е снабден с четиристепенна несинхронизирана трансмисия и стандартен 985-кубиков двигател от Volkswagen Kdf с мощност от 23,5 к.с. Първата серия Typ 62 е доставена във военните части през декември 1939 г., като по същото време цифровият индекс е променен на Typ 82. През 1940 г. автомобилите започват да се снабдяват и с парно, като до края на същата година са произведени над 1000 броя. През март 1943 г. е представена и модификация с малко по-мощен двигател от 25 к.с. с работен обем 1131 куб. см.

Критикуваният двигател с въздушно охлаждане действително създава известни проблеми по време на операциите в Сахара и на Източния фронт, но това е компенсирано от пъргавината и устойчивостта на автомобила. Volkswagen Тур 82 Kübelwagen е напълно универсален фронтови автомобил, който е използван както като пътническа кола за четири човека, така и като линейка, свързочен или товарен автомобил. Моделът има и няколко разновидности, като например изработената в сравнително малка серия амфибия, както и редица прототипи, част от които са пригодени за движение по железопътна линия или пък са снабдени с танкови вериги или бронирана каросерия.
В годините на Втората световна война популярният военен автомобил присъства и в българската армия, която през 1943 г. е оборудвана с повече от 100 екземпляра.