TV » Volkswagen ID.Buzz: наелектризираща носталгия (ВИДЕО)

Volkswagen ID.Buzz: наелектризираща носталгия (ВИДЕО)

1410
2022

Култовият бус на VW T1 – произвеждан между 1950 и 1967 вече си има и правнук. Казва се ID.Buzz и е най-големият VW с изцяло електрическо задвижване. Поне за сега.

ID Buzz е отражението на една нова автомобилна ера – легендарният Були за бъдещето. „Авангарден автомобил за семейства, активни хора и фирми“, подчертават с гордост хората от VW.

ID Buzz скоро ще се появи на пазара в две версии – като Bus за превоз на пътници и като Tranporter за товари. И двата модела са с дължина от 4,71 метра и междуосие 2,99 метра.

И двата – разбира се – са напълно електрически. Електродвигателят е интегриран в задвижващия заден мост и развива мощност от 204 к.с. и 310 Нм.

Скорост от 100 км/ч се достига след 10,2 секунди. Максималното темпо от 145 км/ч е ограничено от електрониката. Пробегът според производителите от Волфсбург е максимум 420 км за буса и 425 км за транспортера.

На борда винаги разполагате с батерия от 77 kWh нетен капацитет или 82 kWh бруто. VW обещава, че ще можете да зареждате до 80 процента капацитет за 30 минути в DC станция с постоянен ток за бързо зареждане от 170 kW.

ID. Buzz развива силата си много спонтанно. Благодарение на задвижването на задните колела, както всъщност бе и при оригиналния Bulli T1, то няма пряко влияние върху кормилното управление. Батерията, интегрирана дълбоко в пода на автомобила, понижава центъра на тежестта. Въпреки че с 1,95 м каросерията е относително високата, тежката батерия ограничава накланянето на автомобила до минимум.

Теглото е разпределено в средата на превозното средство, което осигурява неутрално управление. По принцип ID. Buzz се шофира универсално като всеки друг VW . Ще рече надеждно и предвидимо! С изненадващо късия диаметър на завой от 11,09 м при вече споменатото почти 3 м междуосие ID. Buzz е напълно подходящ за градско шофиране.

Автомобилът репликира стилистични елементи от легендарния T1, като например много късите надвеси на каросерията, класическото дизайнерско разделение на каросерията на долно и горно ниво, безпогрешно разпознаваемо V-образна лице… В интериора широкото, щедро пространство е приятно забележимо.

Пътническата версия е замислена като петместна, малко странно на пръв поглед за такъв голям автомобил. Ако ползвате само две места, мястото ви за багаж нараства до 2205 литра обем. Карго изпълнението стандартно е с три места, а мястото за товари до 3900 литра. С други думи може спокойно да поберете два европалета.

Също доста добра новина за водача и пътниците е, че автомобилът предлага до 30 асистиращи системи, с което уверено се придвижва напред към автономното управление. Уви, заплащането на ID. Buzz все ще не се случва автономно и едва ли има смисъл да го чакаме.

За планираното през ноември пускане на пазара в Западна Европа се очакват цени от около 110 хиляди лева без ДДС за версия Pro, а товарните ще стуват около 90 хиляди лева нето. Малко по-късно ще бъдат представени също така изпълнения с по-малка батерия като версия Pure, варианти с шест и седем места със съответно по-дълго междуосие и опция за задвижване на четирите колела.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин