Новини » Светът на Фолксваген » е-мобилност » Volkswagen ID.5 GTX: сексапилното лице на електрическата мобилност (ТЕСТ)

Volkswagen ID.5 GTX: сексапилното лице на електрическата мобилност (ТЕСТ)

0111
2022

ID.5 GTX е натоварен с нелеката задача да докаже, че с настъпването на електрическата мобилност не трябва да се лишаваме от удоволствието при шофиране

Новото е добре забравеното старо: Volkswagen лансира абревиатурата GTX за най-мощната версия на eлектрическото си SUV-купе ID.5 (както и за конвенционалния ID.4). Ние обаче сме виждали същото „трибуквие“ и в миналото, и то пак при купе – в лицето на Scirocco II от 1983. И докато „ветровитият“ модел навремето използваше 1,8-литров бензинов агрегат със 112 к.с., неговият сериозно пораснал „внук“ разчита иновативна задвижваща система, комбинация от два електродвигателя.

2,2-тонният SUV се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 6,3 сек

ID.5 Pro Performance разполага само със задно задвижване и 204 к.с. При GTX големият синхронен електродвигател с постоянно възбуждане си остава на мястото, но сега има и „съотборник“ на предната ос. Втората машина – асинхронна, се включва с още 109 к.с., което генерира системна мощност от 299 к.с. (достъпни максимално за 30 сек). Естествено, щом и двете оси се задвижват от отделни двигатели, това се нарича 4х4-задвижване. В случая с GTX системата няма кардан, няма механична връзка между осите. Вместо това двата електрически агрегата са свързани по електронен път помежду си, както и със системите за управление на окачването и на спирачките. Заради високата батерия краката на пътниците отзад обаче са разположени малко височко.

GTX разчита на високоефективен синхронен електродвигател с постоянно възбуждане, разположен над задната ос, и на асинхронен отпред, който е много компактен и лек, като генерира минимални загуби, когато се върти без да генерира енергия
Въпреки че използва барабанни спирачки на задната ос, ID.5 успява да „закове“ от 100 до 0 км/ч за 35,6 м

GTX е истински снаряд в сравнение с по-маломощните изпълнения на ID.5 – 2,2-тонният SUV се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 6,3 сек, с 4,1 сек по-бързо от базовата версия. За тези ценни секунди обаче ще трябва да подготвите близо 20 000 лева отгоре: докато най-евтиният ID.5 излиза 101 772 лв., за GTX ще ви бъдат необходими минимум 120 435. За малко да забравим: а пробегът? До 490 км по официални данни – и според нашите тестове около 330 по магистрала със скорост 130 км/ч.

Червените акценти сигнализират – това е най-потентният ID.5

ИЗВОД

Шикозна визия, перфектна стабилност благодарение на двойното задвижване и почти 300 конски сили: благодарение на всички тези „съставки“ GTX при електромобилите на Volkswagen може да стане също толкова култова, колкото и GTI при моделите с ДВГ. Стряскаща е единствено високата цена.

Технически данни на VW ID.5 GTX • Двигател: асинхронен електродвигател отпред, синхронен електродвигател с постоянно възбуждане отзад • Мощност: 220 кВт (299 к.с.) • Максимален въртящ момент: 162 Нм преден електродвигател, 310 Нм заден електродвигател • Задвижване: двойно, 1-степ. трансмисия • Дължина/ширина/височина: 4599/1852/1615 мм • Тегло: 2241 кг • Обем на багажника: 549-1561 л • 0-100 км/ч: 6,3 сек • Макс. скорост: 180 км/ч • Консумация 17,9 кВтч/100 км (WLTP) • Емисии на CO2: 0 г/км • Цена от 120 435 лв.

Още по темата