Серийната версия на Volkswagen ID.3 най-после е готова! Естествено, AUTO BILD веднага постави своите редактори зад волана й и потегли на дълъг път с автомобила – към малките населени места, за да разберем какво хората там мислят за модела. Едва след 300 м обаче се налага да спрем. В интерес на истината, не заради технически проблеми, а заради управлението на кокпита. Къде, по дяволите, се намира броячът на изминатите за деня километри? В продължение на 2 минути ние, редакторът Андреас Май и фотографът Рошки, натискаме по екрана и ругаем. Но така и не успяваме да го открием. Просто ще смятаме -14.
Двигателят е винаги отзад
Потегляме почти напълно безшумно. И доста енергично – както би се очаквало при наличието на 310 Нм и 204 к.с. Нашият ID.3 1st Edition е със средна по размер батерия – т.е. в идеалния случай изминава 420 км (по цикъла WLTP). Клиентите могат да поръчат и други батерии – за „покриване“ на 330 и 550 км. Батерията винаги е разположена долу за постигане на нисък център на тежестта и спортно поведение, двигателят е винаги отзад, задвижването също е задно – както при „костенурката“ едно време.

Първото спиране за зареждане трае малко по-дълго
Но нека първо отбием от магистралата, за да заредим. Ще тестваме как става това в бързата станция на Ionity до Касел – с до 125 кВт, както казват хората от VW. Пием кафе, зареждаме около 94 процента от капацитета на батерията за 48 минути и разтягаме локуми с водача на Audi e-tron, когото засичаме. „Аз зареждам със 150 кВт, а вие само с 66. А той може и със 125, какво не е наред?“, пита той. Да, Volkswagen, какво не е наред?

Връщаме се в автомобила. ID.3 се движи прекрасно. Във Volkswagen са се справили невероятно както с окачването, така и с кормилното управление. Но не и с електрониката. Поглеждам към малък екран зад волана – на него дигитално се показва скоростта, а за щастие „дървеният“ плексигласов елемент, познат от Passat и Tiguan, вече е изпратен в пенсия – изображението на числа върху предното стъкло е изключително добро. На по-късен етап ще се появи и Augmented Reality – благодарение на нея стрелките на навигация ще се виждат точно там, където трябва да завиете.

А всички, които искат да получат един от първите ID.3, ще трябва да посетят сервиза за ъпдейт на софтуера в началото на следващата година. Вероятно дотогава от Volkswagen ще „овладеят“ и навигацията – пет пъти повторих на гласовото управление къде искам да отида, най-накрая креснах и въведох желаната дестинация ръчно. А когато поисках да получа данни за разхода и заряда на батерията, системата се нуждаеше от време за реакция между 1 и 10 секунди.

Продължете на следващата страница