/ Volkswagen Group отчете 42% ръст на продажбите на електромобили

Volkswagen Group отчете 42% ръст на продажбите на електромобили

0205
2023

През първото тримесечие на 2023 година Volkswagen Group продължи успешно своя преход към електрическа мобилност. В периода от началото на годината до края на месец март доставките до крайни клиенти на изцяло електрически aвтомобили (BEV) бележат увеличение от 42% в сравнение със същия период на предходната година, в който продажбите бяха по-сериозно засегнати от проблемите с веригата за доставки. Обемът на продажбите за периода достигна общо 141 000 BEV електромобила срещу 99 200 през първото тримесечие на 2022 година. BEV моделите формираха и 6,9% от общия обем на доставките до крайни клиенти през първото тримесечие, което също е значителен ръст на фона на дела 5,2% през първите три месеца на миналата година. Пазарът в Европа се открои като основен двигател на ръста в продажбите, отбелязвайки нарастване с 68% до общ обем от 98 300 автомобила. Обемът на направените до момента предварителни поръчки на BEV в Западна Европа също запазва високото си равнище с над 260 000 електромобили.

Около 70% от обема на продажбите на BEV на Volkswagen Group е реализиран на „домашните” пазари в Европа. Вторият по големина по отношение на BEV пазар за групата в периода беше Китай с обем на доставките от 21 500 електромобила (15% дял от общите продажби на пазара). Продажбите на пазара в САЩ възлязоха на 15 700 BEV (11% от общите продажби), регистрирайки почти двукратен ръст в сравнение с предходния период.

До края на март марката Volkswagen Леки автомобили е направила доставки до крайни клиенти на 70 000 електромобила, формирайки около половината от обема на BEV продажбите на Volkswagen Group, а Volkswagen Лекотоварни автомобили достига 5 500 продадени BEV модела (4% дял).

Електрическите модели с най-много продажби от гамата на Volkswagen са ID.4/ID.5 (41 900), следвани от ID.3 (23 600).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин