Нашите съвети » Volkswagen Golf 5 GTI на старо: пробуждане на легендата

Volkswagen Golf 5 GTI на старо: пробуждане на легендата

2208
2022

СЕМПЛА „КРАСАВИЦА“ – петото поколение на Golf определено не беше такова, но човек гледа по друг начин на едно оригинално GTI. Особено когато сте наясно, какво се крие под капака. Бързо ускоряващ и разполагащ с минимум 200 к.с. двигател (специалните модели като Edition 30 са с 230 к.с.). Освен това и окачване, което притежава добри маниери за всекидневието, както и още по-добри в завоите. Така петото поколение на GTI най-после отново въодушеви феновете, които от спортна гледна точка не бяха впечатлени от Golf 3 и Golf 4.

Без компромиси по отношение на мощността: този GTI е в добра форма, а 200-те конски сили доставят удоволствие и след 13 години

Нашият тестов кандидат е от по-късните 5 – всъщност от последната година на производство. С оглед на състоянието, пробега и автентичния вид исканата от Autohus в Бокел цена е съвсем прилична. Незасегнатите от тунинга екземпляри стават все по-голяма рядкост, съответно и цените им се повишават. При качването впечатление правят изкривеният кант на вратата, скъсаните странични части на шофьорската седалка с тапицерия от текстил (кариран плат) и повредената закопчалка на предпазния колан (продължава да пиука и след закопчаването му, но това е позната болест на Golf 5). След пробното шофиране обаче настроението ни се връща. Усещането е за налична пълна мощност, няма придърпване, прекъсване и обезпокояващи шумове – нито от задвижването, нито от окачването. Съединителят и трансмисията работят безупречно. При това механичната скоростна кутия допринася за удоволствието от шофирането и не е толкова проблемна като автоматичната с два съединителя в Golf 5. От техническа гледна точка този GTI е изкарал без проблеми 13-те си години.

Малко скучен кокпит.
Типични за възрастта: скъсани шевове на страничните части на седалките

Нищо чудно: малкият пробег, премиум гумите с достатъчен профил и поддържаният интериор говорят за предишен собственик, който е обичал своя автомобил. И който е обичал карането. Тъй като с изключение на аудиосистемата RCD 210 с MP3 и четири високоговорителя не е инвестирал в други екстри. Трябва да знаете, че нареченият EA113 двигател за разлика от наследника си EA888 е с ангренажен ремък, а не с верига. Смяната му трябва да се осъществи най-късно след 180 000 километра и е задължително да го проверявате от време на време. След най-късно 8 години трябва да го смените с всички ролки и водната помпа.

ПО-ДОБРЕ ПРОВЕРЯВАЙТЕ ПО-ЧЕСТО АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК

Нашата проверка на подемника носи радостни новини: няма ръжда по каросерията, няма видими следи от удари, няма течове от задвижването. При загуба на мощност проверете маркучите на турбото, освен това причинители на проблема могат да бъдат дебитомерът, разпределителните валове или сензорът на коляновия вал. Любопитно: сложната конструкция на саунд генератора. Той работи механично, а не електронно. Посредством тръбна конструкция се подава налягане на пълнене към една мембрана, която възпроизвежда басови тонове във вътрешното пространство.

Разбито окачване
„Лигаво“ пътно поведение заради износени тампони. Новите ще върнат удоволствието от шофирането.

Ръждясваща каросерия
Често са засегнати: праговете (вижда се късно), калниците, дъното на автомобила.

Капризна система за предупреждение за поставяне на предпазния колан
Решение: сменете закопчалката (около 300 лв.).

Турбо тунинг
Много от притежателите увеличават налягането на турбото. По-добре е да изберете автомобил със серийна мощност.

Извод

Не бързайте при търсенето, все още се намират достатъчно на брой модели в оригинално състояние. По-добре се откажете от тунинговани екземпляри, автоматичната трансмисия с два съединителя и ранните AXX двигатели EA113 (до края на 2005 г.).

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА VOLKSWAGEN GOLF V GTI НА СТАРО

Технически данни

Двигател 4 цил./отпред напречно
Клапани/разпр. валове 4/2
Работен обем 1984 см³
Мощност 147 кВт (200 к.с.) 5100 об/мин
Въртящ момент 280 Нм при 1800 об/мин
Макс. скорост 235 км/ч
0–100 км/ч 7,5 сек
Резервоар/Гориво 55 л/А98Н
Трансмисия/Задвижване 6-степ. механ./предно
Д/Ш/В 4216/1759/1501 мм
Товарен обем 350-1305 л
Тегло/Полезен товар 1395/465 кг

Още по темата