2020
Golf 4 R32 е като Свещения Граал за почитателите на спорните Golf-ове. Актуален и до днес дизайн, 6-цилиндров мотор с 241 к.с., осигуряващ върховния звук на по-ранната автомобилна история. За запазен добре обгрижван екземпляр от модела ще трябва да отделите поне 50 000 лева – а тенденцията е цените на R32 да се вдигат. Екземпляр от 2004, който скоро беше пуснат на търг в сайта bringatrailer.com, за пореден път доказва това твърдение. Синият спортен Volkswagen беше продаден за респектиращите 62 000 щатски долара! Това е почти двойно повече от цената, на която Volkswagen продаваше модела като чисто нов. Причината за главозамайващата сума е състоянието на автомобила. С пробег едва 2900 км Golf-ът е наистина като нов.
Въпросният R32 е американско изпълнение и за разлика от европейския модел е с по-меко окачване и халогенни, а не ксенонови фарове. Golf-ът е с първа регистрация от 2004 – т.е. един от последните произведени. При поръчката на колата нейният собственик е направил всичко както трябва. Първо, той е поръчал своя R32 в обичаната комбинация „Deep Blue Pearl“ (код на цвета 6X) отвътре и отвън. Второ, запазил е всички придружаващи покупката документ – договора за продажба, цялата бордова документация и т.нар. Windowsticker с цялата информация за автомобила като покупна цена, оборудване и т.н.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ VOLKSWAGEN GOLF IV
След като автомобилът е регистриран, той почти не мърда. От една страна, това е жалко, тъй като шофирането на R32 е наистина приятно изживяване. 3,2-литровият атмосферен VR6 доставя удоволствие със спонтанните реакции при подаване на газ, както и с двойното задвижване с Haldex-съединител, което позволява адеакватно пренасяне на мощността от 241 к.с. към пътя. Генерацията гарантира приятен звук. Екстремно ниският пробег обаче се „отплаща“ при продажбата на автомобила като употребяван.
Неоригинален вид
На 14-и август 2020 този R32 е сменил притежателя си срещу сумата от 62 000 долара – два пъти повече от стойността на колата като нова през 2004 г. Печалбата от сделката демонстрира колко скъпи могат да станат подобни автомобили в бъдеще. Учудващ с оглед впечатляваща цената е фактът, че Golf-ът не е в напълно оригинален вид. Ауспуховата система е заменена с „афтърмаркет“ – на фирмата Milltek. Като тунинг са добавени заден спойлер и преден Cupra. Малко неприятно е, че точките за монтаж по каросерията все още личат. С нов заден капак и нова предна броня обаче тези дребни недостатъчи лесно ще бъдат заличени.