Volkswagen Arteon Shooting Brake: лайфстайл товарачът (TECT)


7
ян.
2021

В сив декемврийски ден получавате чисто нов сив автомобил – или по-точно: в сребрист металик. Всъщност комбинацията е идеална – защото и без това тези, които ще могат да си позволят тестовата кола на стойност над 100 000 лева, вероятно ще бъдат с посивели коси. И все пак, струва си да отбележим, че Volkswagen Arteon Shooting Brake е предлаган и в разкошен небесносин цвят, както и в класно червено (Kings Red). А когато Volkswagen иска да бъде „лайфстайл“ ориентиран и представя нещо толкова секси, си заслужава да изберете по-крещящ цвят.

Shooting Brake е звездата в шоурума на Volkswagen

И все пак, работата ни е да оценяваме автомобилите, а не цветовете им, така че спокойно бихме могли да заявим, че този Arteon е новата звезда в шоурума на Volkswagen. Нека започнем отзад напред: дължината е 4,87 метра, така че Arteon Shooting Brake превъзхожда Passat Variant с девет сантиметра. Трябва да отбележим, че с оглед на концепцията, ориентирана към атрактивната визия и елегантността, обем на багажника 565 до 1632 литра (Passat Variant: 650 до 1780 литра) е наистина добрo постижение. Цялото товарното отделение е с мокет, дори гнездото за резервната гума под двойния под не е оставено голо! Отляво и отдясно можете да изкарате куки за пазарски торби; ако бутнете леко „кората“, тя се измества наполовина, а когато я освободите отново, се прибира максимално. Аплодисменти за вниманието към детайла – и освирквания за високия товарен ръб. Благодарение на дължината на багажния отсек от 1,97 метра можете без проблем да качите дори дивана от хола.

Привлича погледа: Arteon Shooting Brake изглежда прекрасно и освен това е практичен.

Кокпитът не е последен писък на техниката

Позитивното ни впечатление остава и при сядане отзад. Тук е тооолкова просторно! При междуосие 2,84 метра можем да очакваме прекрасен комфорт. И действително е така: четирима юнаци по 1,90 метра ще се разположат съвсем спокойно в Shooting Brake, защото има много място за краката и за главите, както и лесен достъп. Всъщност този Volkswagen само отвън изглежда като комби-купе, отвътре се усеща в духа на доброто старо комби. Този автомобил е като нова къща, в която поставяте стария диван, на който кучето ви вече е свикнало да се изляга. Отпред откриваме същата навигационна система като в Golf 7 и Passat – Discover Media без „врътка“ за силата на звука. И ако поръчате Head-up дисплея за 1007 лв., неминуемо стъклото върху таблото ще ви вади очите. Системата се нарича MIB 3, което ще рече – от старото поколение е и работи малко тромаво.

Най-новият Arteon получава мултимедийна система като при Golf 7 и Passat.

При големия дизелов двигател е постигнат сериозен напредък

О, да, и преди да коментираме представянето на окачването, двигателя, трансмисията и кормилното управление по 20-километра асфалтова отсечка на ужаса, искаме да изражим възхищението си от наличието на газови амортисьори при отваряне на предния капак – като в добрите стари времена, както и от удобните спортни седалки с 14 вида електрически настройки при водача (2229 лева). Arteon е достоен представител на платформата MQB (използвана при Golf и компания). Неговите окачване и кормилно управление работят много добре, първото – заради адаптивните амортисьори (2141 лева) със спортно до комфортно представяне, благодарение на които дори с 20-цолови джанти (1713 лв.) автомобилът не вози прекалено твърдо. Задвижването на четирите колела гарантира оптимално сцепление и сигурно пътно поведение. Кормилното управление е винаги прецизно, работи линейно; автомобилът просто изпълнява всичко, което му заповядате, винаги е предвидим и лесно контролируем. А двигателят е добре шумоизолиран, като изстрелва машината от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди.

Дизелова динамика: 200 к.с. изстрелват Arteon от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди.

При това на нашия тестови маршрут 2.0 TDI се задоволи само с 6,3 литра на 100 км. А ако по магистралата се движите с препоръчителна скорост от 130 км/ч, ще можете да постигнете дори стойност с 5 преди десетичната запетая. Значи всичко е наред? Не точно – защото има осезаемо „замисляне“ при потегляне! Светва зелено, давате газ – и досадно „моткане“, преди машината да се изстреля напред. Автомобил с толкова респектираща визия можеше да бъде по-пъргав!

Изводът: Как се казват добрите комбита? Да, вече и Shooting Brake. За разлика от много „лигави“ лайфстайл модели, този Arteon съчетава качества на достойно комби с елегантност, а прекрасното пътно поведение е постигнато благодарение на MQB-платформата. Но цената от около 100 000 лева при нашия тестови автомобил е твърде висока. А мултимедията е остаряла.

Още по темата