Volkswagen Arteon R: красиво бърз (ТЕСТ)


9
сеп.
2021

ТОЙ ВСЕ ПАК Е ТОПМОДЕЛЪТ НА VW – Arteon. Абстрахирайки се от SUV-а Touareg, тъй като фамозният Phaeton бе спрян през 2016 г. Техниката – също и тази на новия Arteon R с 320 к.с. – е от MQB платформата, тоест от Golf. Дали това е добре? За седан с дължина от 4,87 метра? Трябва да признаем едно нещо – Arteon изглежда страхотно добре, особено като R. С широката си радиаторна решетка, изтегления преден капак, дългия силует и издадената задница. Нисък, приведен, елегантен. Предлаганото място е много щедро.

Седалката ErgoComfort отпред с отлична странична опора, добре оформена

Препоръчваме шофьорската седалка ErgoComfort: голяма, добре оформена и с много добра странична опора. Задницата също е просторна, има много място за краката, но високите пътници трябва да навеждат главите си. В момента имаме критики към управлението на кокпита – някога то бе сред силните страни на VW. Тъчскрийнът (Discover Pro) реагира със забавяне, липсва въртящ се превключвател за регулиране силата на звука, менютата са малко объркващи, системата за гласови команди е едно поколение след тази на BMW и Benz. А многото бутони на волана са непрактични – нерядко може да ги объркате. Така наречените плъзгачи, леко нечувствителни повърхности за регулиране на температурата на климатичната инсталация, например не се управляват много удобно.

2-литров TSI мотор с 320 к.с. Мощен и култивиран. Разход: 9,9 литра

Иначе Arteon R е задвижван от 2-литров TSI двигател. 4-цилиндровият мотор EA 888, в най-новото си поколение, сега разполага (тук) с 320 к.с. и 420 Нм от 2100 об./мин. Arteon спринтира за 4,9 секунди до темпо 100 км/ч. Това е бързо, доста бързо. Пет секунди са много добро постижение – дълго време то бе характерно само за суперспортистите. VW се справя със забележителна лекота и има още резерви. Максималната скорост серийно е ограничена на 250 км/ч, но срещу доплащане и с 20-цоловите колела (гуми 245/35, 2600 лева) на тестовия автомобил колата вдига 270 км/ч. TSI агрегатът е добър – мощен, бързо ускоряващ, с много добър звук, чува се подобаващо при развъртане, но никога не е прекалено и изнервящо шумен. По стара традиция 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя придърпва при потегляне, но след това реагира бързо и прецизно.

Четири истински крайни ауспухови тръби, тесни LED задни светлини, малък дифузьор: тази задница изглежда страхотно

От VW са направили по-стегната настройка на R в сравнение с тази на нормалния Arteon, а каросерията е с 20 милиметра по-близо до асфалта. С 20-цоловите джанти автомобилът от Волфсбург преминава енергично през фуги и неравности. Въпрос на вкус. Управлява се много добре и с лекота – като цяло обаче не чак толкова пъргаво, както сме очаквали. Въпреки двойното задвижване с Torque Vectoring и насочения според ситуацията към определено колело на задната ос въртящ момент. Благодарение на голямото междуосие и издадената задница ви трябва малко повече внимание при маневриране. Трябваше ни известно време, за да осъзнаем нещата по отношение на цените. В тестовото ниво на оборудване Arteon R струва 142 000 лева (по данни за Германия). За съжаление и това е на много високо ниво.

Задните стъкла не се свалят докрай

ИЗВОД

Arteon R предлага забележителни динамични характеристики в комбинация с подчертана пригодност за всекидневието. Значи нещата с MQB платформата са се получили. Друго нещо, което бие на очи: високата цена.

Разбира се, това е Passat. Но доста разкрасен: сини шевове, педали от неръждаема стомана…

Още по темата