Volkswagen утрои продажбите си на електромобили през 2020


15
ян.
2021

Volkswagen Леки автомобили отбеляза значителен успех в процеса на преминаване към електрическа мобилност. „Смятам, че 2020 година беше повратна точка за Volkswagen и отбеляза пробив в развитието на електрическата мобилност като цяло“, заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Леки автомобили Ралф Брандщетер. През миналата година марката достави по-голям брой електрически превозни средства в световен мащаб откогато и да било, предавайки на крайни клиенти общо над 212 000 електрически автомобила (+158% спрямо 2019 година), от които близо 134 000 електромобили с акумулаторни батерии (BEV), отбелязвайки ръст в размер на 197% спрямо резултатите през 2019 година. „Ние сме на път да постигнем своята цел и да поемем лидерската позиция на пазара на електрически превозни средства с акумулаторни батерии“, допълни Брандщетер. „Ние държим и работим за създаването на привлекателна и достъпна за потребителите електрическа мобилност повече от всяка друга компания в автомобилната индустрия.“

210111_VW_Infografik_13_BG.png

Независимо от предизвикателната пазарна среда през последната година, компанията е успяла да достави около 5,328 милиона автомобила с марката Volkswagen и всички видове задвижване на клиенти по целия свят. Този показател бележи спад с около 15% в сравнение с постигнатото през предходната година. През месец декември марката демонстрира уверен финален спринт към края на годината и успя да достигне близо до много добрите месечни показатели от предходната година, регистрирайки минус от едва два процента. „През 2020 година марката Volkswagen доказа своята сила. Въпреки всички проблеми и ограничения в автомобилната търговия, причинени от пандемията, успяхме да запазим своя пазарен дял в глобален мащаб и дори да го увеличим в няколко региона“, отбеляза отговорният за продажбите член на борда на Volkswagen Леки автомобили Клаус Целмер. „Този резултат показва, че разполагаме с привлекателни и вълнуващи за потребителите продукти, както и с изключително силно мотивирана дилърска мрежа.“

ID.3 се изкачи директно до челната позиция в класацията по продажби в много европейски страни

Volkswagen Леки автомобили представи на пазара общо девет нови електрически и plug-in хибридни модела през 2020 година. Тази стъпка доведе дела на BEV и хибридните превозни средства до 12,4% от общия обем на продажбите на марката в Европа – много впечатляващ ръст на фона на 2,3% по същия показател през 2019 година. Най-популярният модел от новите попълнения в гамата е ID .3 с 56 500 реализирани бройки (въпреки че моделът излезе на пазара едва през месец септември) последвано от e-Golf2 с около 41 300 продадени екземпляра и Passat GTE3 с приблизително 24 000 продажби. През цялата 2020 година от ID.3 са поръчани около 68 800 броя, над 56 500 от които вече са доставени на своите собственици – от тях около 14 400 клиенти в Германия. „С ID.3 наистина ударихме в десятката“, сподели Целмер. „Въпреки че новият модел бе представен едва през втората половина на годината, той почти веднага се нареди на върха в ранглистата по продажби в много страни.“

Всъщност през декември ID.3 е най-продаваният BEV електромобил на пазарите във Финландия, Словения и Норвегия, докато в Швеция ID.3 е въобще най-продаваният автомобил (независимо от вида на задвижването) през декември 2020 година. На пазарите в Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили успя да се изкачи на първо място по продажби на електромобили BEV през 2020 година като цяло с пазарен дял от 23,8% в Германия и 23% в Холандия.

Пробивът в развитието на електрическата мобилност беше очевиден и на германския пазар на фирмени автомобили и автомобили за големи автопаркове, където делът на поръчките на BEV електромобили и PHEV (Plug-in хибриди) се увеличи до общо 22%. За сравнение, през 2018 година размерът този дял бе около 2% през 2018 година и около 5% през 2019 година.

Новите ID.4 и plug-in хибридни модели ще осигурят допълнителен тласък на продажбите през 2021 година

Следвайки отблизо примера на ID.3, марката представи и втория изцяло електрически модел на Volkswagen в лицето на ID.44. Това е първият „световен електромобил” на марката и напълно в крак с пазарните тенденции и изискванията на клиентите в качеството си на представител на SUV класа – делът на SUV моделите в общия обем на продажбите на марката Volkswagen в световен мащаб бележи ръст от 29,8% през 2019 година до 34,8% през 2020 г одина. Клаус Целмер заяви, че „През 2021 година се планира увеличение на пазарния дял в световен мащаб.“ В допълнение към хибридната офанзива, започнала през 2020 година, тласък в тази насока несъмнено ще дадат и новите BEV електромобили.

Преглед на продажбите на марката Volkswagen Леки автомобили:

Доставки на крайни клиенти Декември 2019 годинаДекември 2020 годинаПромяна
в %
2019 година2020 годинаПромяна
в %
Западна Европа116 500139 300+19.5%1 496 8001 146 300-23.4%
Централна и Източна Европа23 70021 600-8.6%267 700222 300-17.0%
Северна Америка45 80052 500+14.7%564 800468 400-17.1%
Южна Америка46 60043 000-7.8%491 500392 300-20.2%
Китай, вкл. Хонконг354 200320 600-9.5%3 163 2002 851 100-9.9%
Останалия Азиатско-Тихоокеански регион15 60011 600-25.7%149 300120 500-19.3%
Близък изток/Африка12 90014 500+12.7%145 600127 100-12.7%
В световен мащаб615 200603 100-2.0%6 279 0005 328 000-15.1%

Още по темата