2024
Тази година Golf празнува 50 години от пускането си на пазара – а днес Volkswagen представи официално фейслифта на осмата генерация на модела
Новите Golf и Golf Variant правят впечатление с промененото оформление на предната част, в която се открояват елементи като първото на европейските пазари светещо изпълнение на емблемата на Volkswagen и изцяло новите LED фарове. При върховата версия на матричната LED система IQ.LIGHT се използва нова функция на дългите светлини с обхват до 500 метра. Дизайнът на задните LED светлини със система IQ.LIGHT 3D и при двете версии на каросерията също е изцяло нов.
Нова инфотейнмънт система. Вътрешното пространство на новия модел впечатлява с възможностите за интуитивно управление на функциите с помощта на новоразработената инфотейнмънт система (MIB4). Нейният сензорен екран е изпълнен като свободно стоящ елемент на арматурното табло и в долната си част предлага ергономично оптимизирани и осветени сензорни плъзгачи за контрол на температурата и силата на звука. Нов е и подобреният като функции и изпълнение мултифункционален волан, както и новият гласов асистент IDA. Той разпознава команди с естествени фрази и може да се използва не само за управление на обичайни функции като климатичната инсталация, мобилния телефон и навигационната система, но и за достъп до онлайн информация от различни области – от прогнозата за времето до отговори на разнообразни въпроси с общопознавателен характер.
Нови системи за асистенция на водача. Маневрите с новите Golf и Golf Variant се улесняват значително от новите системи за асистенция на водача като усъвършенстваните функции Park Assist Plus и Park Assist Pro (предлагана за първи път при Golf) за асистирано паркиране и излизане от паркомястото чрез смартфон, както и новата 360-градусова система за наблюдение на зоната около автомобила Area View.

Нова гама задвижващи системи. Новите plug-in хибридни системи за задвижване с възможност за използване на бързозарядни правотокови (DC) станции съчетават високите динамични показатели с възможност за изминаване на около 100 километра изцяло на електричество. Версиите с високоефективни mild хибридни системи за задвижване с 48V на свой ред предлагат изключително подходящо решение за потребителите, които не разполагат с възможности за инсталиране на стенни зарядни модули (Wallbox) в домашни условия. Спортният Golf GTI от друга страна е станал още по-динамичен благодарение на увеличението на мощността на неговия турбокомпресорен двигател с 15 кВт до общо 195 kW (265 к.с.), а мощността на агрегата 2.0 TSI със 150 кВт (204 к.с.) също е нараснала с 10 кВт. Към момента на пазарната премиера, гамата на обновения модел ще включва общо девет различни версии на задвижването – с mild хибридни (eTSI) и plug-in хибридни (eHybrid и GTE) системи, с бензинови турбодвигатели (TSI) и турбодизелови (TDI) агрегати.

Премиера с шест нива на оборудване. Volkswagen ще представи новите Golf и Golf Variant на пазара в следните нива на изпълнение – базова версия (Golf), средно ниво на оборудване (Life), високо ниво на оборудване в елегантен стил (Style) и високо ниво на оборудване в спортен стил (R-Line). На двата емблематични спортни варианта Golf GTE и Golf GTI са отредени самостоятелни позиции в гамата. На първо време възможностите за избор на задвижване при новия Golf ще включват две plug-in хибридни системи (eHybrid and GTE), две mild хибридни системи с 48 V технология (eTSI), четири бензинови турбодвигателя (TSI) и два турбодизелови агрегата (TDI). Вариантите от елитната спортна категория в лицето на Golf GTI Clubsport, Golf R и Golf Variant R(R версиите са оборудвани стандартно със система за двойно предаване 4MOTION) се очакват на пазара през втората половина на годината, а през следващата година на пазара ще дебютират допълнителни версии със система за двойно предаване и TSI двигател с мощност 150 кВт. Всички варианти и изпълнения на Golf включват новото поколение инфотейнмънт система, новите осветени сензорни плъзгачи за управление на автоматичната климатична инсталация, както и новите предни и задни светлини с изцяло LED елементи.
Версии eHybrid и GTE с дълъг автономен пробег. При версията Golf eHybrid новото, усъвършенствано второ поколение plug-in хибридни системи за задвижване на Volkswagen предлага системна мощност от 150 кВт (204 к.с.), а спортната версия Golf GTE е още по-динамична със своята системна мощност от 200 кВт (272 к.с.). И в двата случая тягата се предава към предните колела чрез шестстепенна предавателна кутия DSG, проектирана специално за plug-in хибридните версии на модела. Благодарение на преминаването към новия 1,5-литров бензинов турбодвигател (1,5 TSI evo2) с променлива геометрия на турбокомпресора (VTG) и високоефективен горивен процес TSI-evo, както и на използването на нова акумулаторна батерия с нетен капацитет 19,7 кВтч (вместо предходната версия с 10,6 кВтч нетен капацитет), новото рlug-in хибридно задвижване се отличава с изключителна мощ и енергийна ефективност. Пробегът с изцяло електрическо задвижване вече е около 100 километра, а зареждането на акумулаторната батерия с помощта на стенен заряден модул (Wallbox) в домашни условия или на други зарядни станции с променлив ток (AC) вече може да се осъществява с максимална мощност от 11 кВт (вместо с досегашните 3,6 кВт). Наред с това, новите Golf eHybrid и Golf GTE могат да се зареждат и на правотокови (DC) бързозарядни станции с мощност до 50 кВт. Благодарение на значително по-продължителния пробег на изцяло електрическа тяга и възможността за използване на бързозарядни станции, двете рlug-in хибридни версии на новия Golf могат в много случаи да се използват като изцяло електрически автомобили за ежедневни пътувания. Едновременно с това, в хибриден режим на работа тяхното задвижване осигурява много дълъг пробег от около 1000 километра с едно зареждане на резервоара и акумулаторната батерия и е отлично решение за спокойно и комфортно пътуване на дълги разстояния.

По-мощен TSI и по-ефективни eTSI и TDI. При версията eTSI се използва съчетание от бензинов турбодвигател 1.5 TSI evo2 с функция за активно управление на цилиндрите ACTplus, система с напрежение 48 V и седемстепенна трансмисия DSG в два варианта с максимална мощност от 85 кВт (115 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.). Същият бензинов турбодвигател, но без 48 V система, се използва и във версиите Golf 1.5 TSI1 с механична трансмисия и същата максимална мощност. Очакваният през 2025 година вариант Golf 2.0 TSI ще развива по-висока мощност от 150 кВт (204 к.с.). Тази версия на задвижването бележи ръст от 10 кВт в сравнение с предходния модел и ще бъде стандартно оборудвана със система за двойно предаване 4MOTION. Допълнителни 15 кВт предлага и 2,0-литровият бензинов турбодвигател в новия Golf GTI, чиято максимална мощност вече достига 195 кВт (265 к.с.). Мощността на двете TDI версии с 85 кВт (115 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.) остава непроменена, а комби версията Golf Variant се предлага във всички eTSI, TDI и TSI варианти с максимална мощност до 150 кВт.