2021
Volkswagen дава нов тласък на електрическата си офанзива в Китай като част от стратегията си ACCELERATE. ID.3, който е един от най-продаваните електромобили в много европейски страни, ще се предлага и на най-големия пазар в света за коли на ток от четвъртото тримесечие на 2020. Компактният модел отпразнува своята китайска премиера на автомобилното изложение в Ченгду. „Глобалната офанзива на Volkswagen за електрификация продължава да набира скорост. След ID.4 и ID.6, с ID.3 ние лансираме трета изцяло електрическа моделна серия в Китай в рамките само на шест месеца. По този начин декларираме, че се стремим към водеща позиция на пазара на електромобили в Китай, както и в Европа“, каза изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщатер.
След изложението в Ченду клиентите от милиардната страна вече могат да правят заявки за ID.3 посредством специална система за ранни резервации. През последните няколко месеца все повече клиенти са избрали ID.4 или ID.6. Така доставките на ID-семейството в Китай се удвоиха през последните три месеца от 1500 броя през май до около 3000 през юни и 5800 през юли.
Изпълнителният директор на Volkswagen Китай Стефан Вьоленщайн казва: „С ID.4 и ID.6, ние успешно пуснахме две силни моделни серии на пазара през последните няколко месеца. Обратната връзка от нашите клиенти е обещаваща, продажбите отговарят на нашите очаквания.“
Volkswagen ускорява в световен мащаб електрификацията на автомобилите си със стратегията на марката ACCELERATE. До 2030 г. поне 70% от продажбите на Volkswagen в Европа трябва да бъдат на чисто електрически автомобили. В Северна Америка и Китай делът на електрическите автомобили трябва да бъде поне 50 %.
През първата половина на годината Volkswagen успя да достави почти три пъти повече електромобили по света в сравнение с предходната година – общо около 160 000 бройки. Това включва: около 93 000 „чисти“ електромобила (+ 182%) и около 66 000 Plug-in хибрида (+ 175%). През първите шест месеца на тази година Volkswagen беше номер 1 в Европа за изцяло електрически автомобили с пазарен дял от 15,4 %.