2022
Volkswagen продължава да следва стратегията си за електрическа мобилност: за да започне своята офанзива с батерии, Групата направи първата копка на първия си завод за клетки в Залцгитер в присъствието на германския канцлер Олаф Шолц. Производството ще започне през 2025 г. Отговорността за глобалния бизнес с батерии незабавно ще носи новосъздадената компания „PowerCo“. В допълнение към производството на клетки, новата компания ще отговаря за дейностите по цялата верига на стойността на батериите. До 2030 г. PowerCo трябва да инвестира повече от 20 милиарда евро заедно с партньори в развитието на този бизнес, да генерира годишни продажби над 20 милиарда евро и да наеме до 20 000 души само в Европа.
Германският канцлер Олаф Шолц каза по отношение на церемонията по първата копка: „Днес е добър ден за автомобилната индустрия в Германия и Европа. Volkswagen показва как би могло да изглежда бъдещето на устойчивата, съвместима с климата мобилност. Заедно ние полагаме основата за оформянето на това бъдеще в значителна степен в Залцгитер.“
Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на Volkswagen AG, каза: „Днес ние не само полагаме основа, но и отбелязваме стратегически важен момент. Бизнесът с батерийни клетки е един от крайъгълните камъни на нашата стратегия NEW AUTO, която ще превърне Volkswagen във водещ доставчик на устойчива, управлявана от софтуер мобилност на утрешния ден. Създаването на собствена клетъчна фабрика е мегапроект в техническо и икономическо отношение. Това показва, че внедряваме водеща технология на бъдещето в Германия!“
PowerCo обединява глобалните дейности с батерии
Volkswagen Group обединява своите глобални дейности с батерии в европейската компания PowerCo. От Залцгитер компанията ще управлява международните заводски дейности, по-нататъшното развитие на клетъчната технология, вертикалната интеграция на веригата на стойността и доставката на машини и оборудване за фабриките. В бъдеще се планират допълнителни продукти като големи системи за съхранение за енергийната мрежа. След Залцгитер, следващата фабрика за клетки трябва да бъде създадена във Валенсия. В момента се определят места за още три клетъчни фабрики в Европа. Освен в Европа, PowerCo вече проучва възможността за допълнителни гигафабрики в Северна Америка.
PowerCo ще се управлява от главния изпълнителен директор Франк Бломе и членовете на борда на директорите Себастиан Волф (главен оперативен директор), Кай Александър Мюлер (главен финансов директор), Соонхо Ан (главен технологичен директор), Йорг Тайхман (главен директор покупки) и Себастиан Крапот (главен директор човешки ресурси)
Томас Шмал, член на борда на директорите на Volkswagen AG, отговарящ за технологиите и председател на надзорния съвет на PowerCo, каза: „При изграждането на нашата първа вътрешна фабрика за клетки ние следваме изпълнението на нашата технологична пътна карта. PowerCo ще стане глобален играч в сферата на батериите. Основната сила на компанията ще бъде вертикалната интеграция от суровините и клетката до рециклирането. В бъдеще ние ще управляваме всички съответни дейности вътрешно и ще спечелим стратегическо конкурентно предимство в надпреварата да поемем лидерството в електрическата мобилност. Осигурихме топ екип за това велико начинание.“
Даниела Кавало, председател на Генералния и груповия съвет на работниците на Volkswagen AG, каза: „Днес е ден за празнуване. В сърцето на Европа ние създаваме нов, ориентиран към бъдещето сегмент и до 20 000 работни места, готови за бъдещето, включително 5 000 само в Залцгитер, в дома на Volkswagen. Нашият ангажимент и отговорност за трансформацията на нашия изключителен завод за двигатели и образцовото запазване на сигурни работни места за служителите продължават. Този принцип остава един от нашите ориентири, точно както е бил в областта на бъдещето на батерията от най-ранен етап. Той е залегнал в Пакта за бъдещето, и е бил силно защитаван в продължение на много години. В резултат на тези усилия сега имаме модел за подражание на екологична и социална трансформация.“
Министър-президентът на Долна Саксония Стефан Вайл каза: „В Залцгитер можем да видим трансформацията на автомобилната индустрия по-ясно, отколкото на което и да е друго място в Германия. Батерийните клетки скоро ще бъдат произведени там, където конвенционалните двигатели все още слизат от производствената линия. Тук се създават работни места за бъдещето. Сърцето на автомобилната индустрия в бъдеще ще бъде електрическо. И ще бие в Долна Саксония.
Стандартната фабрика и унифицираната клетка позволяват бързо глобално внедряване
По повод церемонията за първата копка Групата представи за първи път концепцията на стандартната фабрика; Залцгитер ще бъде модел за клетъчни фабрики в цяла Европа и ще постави нови стандарти по отношение на устойчивост и иновации. „Това, което сме изпробвали милиони пъти с автомобилните платформи като MQB и MEB, също ще постави основата за създаване на производство на клетки: ние ще стандартизираме на базата на европейски стандарти и мащабиране. По този начин ще комбинираме скоростта и оптимизирането на разходите с най-високите нива на качество“, каза изпълнителният директор на PowerCo Франк Бломе. Стандартизацията ще обхване не само оборудване, сгради и инфраструктура, но и продукти, процеси и ИТ. По този начин ще бъдат създадени фабрики, които могат бързо да бъдат преобразувани за по-нататъшни продуктови и производствени иновации. Всяка фабрика ще работи 100 процента с електричество от възобновяеми източници и ще бъде проектирана за бъдещо рециклиране в затворен цикъл.
Volkswagen разкри и призматичната унифицирана клетка, обявена на Power Day през 2021 г. Това позволява гъвкаво използване на набор от различни клетъчни химикали и ще се използва в до 80 процента от всички модели на групата. В Залцгитер унифицираните клетки за масовия сегмент трябва да се произвеждат от 2025 г. нататък. В бъдеще централата трябва да достигне годишен капацитет от 40 GWh – достатъчно за около 500 000 електрически превозни средства. До 2030 г. Volkswagen Group възнамерява да управлява шест фабрики за клетки с общ обем от 240 GWh в цяла Европа заедно с партньори. Новата унифицирана клетка ще използва ефекти от синергията и ще намали разходите за батерии с до 50 процента. Произведените до момента прототипи са показали обещаваща производителност по отношение на обхвата, времето за зареждане и безопасността – съществени предпоставки за бъдещ индустриален стандарт.