Volkswagen слага край на Downsizing-a

Производителят от Волфсбург няма да прави по-малки мотори от 1-литровия TSI

0602
2017

Автомобилните производители в последните години все по-стремително намаляват работния обем на двигателите. Дори най-заклетите почитатели на големи V12- и V8-агрегати замениха своите машини с по-ефективни (поне на хартия) турбодвигатели с по-малко на брой цилиндри и по-малък работен обем. И докато в лабораторни условия Downsizing-моторите се представят като значително по-ефективни, то в реалния живот това не е точно така: например защото някои от „смалените“ двигатели използват впръскване на допълнително гориво за охлаждане, което увеличава разхода и става причина за увеличение на емисиите на въглеводороди, фини частици и водороден монооксид. Именно заради това много производители смятат да увеличат обема на най-малките си по кубатура агрегати.

Пред Telegraph Херберт Дийс, председател на Борда на директорите на Volkswagen, споделя: „С тренда към Downsizing е свършено. Тенденцията е емисиите да се увеличават, когато работният обем намалява.“ Ето защо VW няма да разработва по-малки мотори от 1-литровия с 3 цилиндъра на бензин или 1,6-литровия на дизел. Дийс добавя: „В момента 30% от продажбите на Polo са на дизелови версии. Това обаче ще се промени, защото е по-трудно да бъде отговорено на новите RDE-тестове за емисии, и дизелите ще поскъпнат“. Нова директива на ЕС, според която стойностите на вредните емисии при дизелови двигатели ще бъдат измервани не само на стенда, но и при изпитания на пътя, принуждава производителите да поставят дори и на по-малките си и по-евтини модели скъпи системи за пречистване на отработените газове като впръскване на AdBlue и SCR-катализатор. А това неминуемо ще рефлектира много сериозно върху дизеловите версии най-вече на малките модели, където влияе на по-голям дял от цената.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин