2020
Автомобилите на природен газ са смятани за екологична, но често пренебрегвана алтернатива на конвенционалните типове задвижване. Тест на AUTO BILD между две версии на Audi A4 разкри, че на година с автомобила на метан можете да пестите до 1500 евро (ок. 3000 лв., по данни за Германия). Освен това CNG-моделите почти не отделят твърди частици и се характеризират с по-ниско ниво на азотни оксиди и въглероден диоксид от дизеловите. Явно обаче от Volkswagen няма да заложат на тези предимства в бъдеще. Съгласно публикация в германския вестник Handelsblatt от 2 март 2020 шефът на гиганта е оповестил през 120 високопоставени служителя, че компанията щяла да се откаже от задвижванията на газ в бъдеще заради липсата на рентабилност.
„Реакцията на пазара не е нараснала и този тип автомобили вече няма да се продават добре в обозримо бъдеще“, казва шефът по разработките на Volkswagen Франк Уелш. И тъй като това решение не касае само основната марка VW (с Eco-Up, Polo, Caddy, Golf TGI), но и Audi (A3 и A5 Sportback g-tron), Skoda (Octavia, Scala, Citigo, Kamiq G-Tec) и Seat (Arona, Ibiza, Leon, Leon Sportstourer TGI), то е равносилно на „погребването“ на метановия автомобил в Германия. Освен Volkswagen само Fiat (Panda, Qubo, Doblo, Ducato) в момента има автомобили с CNG задвижване на пазара в Германия.
Централата във Волфсбург не вижда природния газ като подходящо средство за спазване на строгите регламенти на ЕС за справяне с климатичните промени. В интерес на истината, модели на природен газ вероятно няма да изчезнат от пазара веднага, но след новия Caddy, Volkswagen и компания вероятно ще „зачеркнат“ изцяло CNG-версиите от моделната си палитра в рамките на 5-7 години. Вероятно като нерентабилни в сянка ще останат също водородът и други синтетични горива. Тези задвижвания не били реална алтернатива на конвенционалния двигател с вътрешно горене поне в рамките на следващите десет години, смята Дийс. Според актуални данни на Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA), малко под 82 200 автомобила, задвижвани от природен газ, са регистрирани в Германия към началото на 2020 г. Това е само с 1,8 процента повече в сравнение с предходната година и съответства на дял от 0,2 процента от общия брой автомобили, регистрирани в родината на Volkswaten. Броят на автомобилите на пропан-бутан дори е спаднал с 6,1 процента до около 371 470 бройки. В началото на 2020 г. наличните водородни автомобили са общо 507.
Пълна концентрация върху електромобилите
Вместо върху „газифицираните“ автомобили хората от Volkswagen през следващите години трябвало да се съсредоточат безвъзвратно върху електрическото задвижване и автомобилите, задвижвани с акумулаторни батерии, заявява изпълнителният директор на компанията. Volkswagen не можел да си позволи да се бави в развитието на автомобилите си. Групата инвестира около 33 милиарда евро в електрическа мобилност – което се дължи в голяма степен и последствията от Дизелгейт. До 2029 г. в групата трябвало пусне до 75 модела, задвижвани изцяло на ток.