2023
Oкoло година след дебюта на ID.Buzz VW представя и удължената модификация на модела. Новият ID.Buzz е с четвърт метър по-дълъг от стандартния модел – и се простира на 4,96 метра. Междуосието също е увеличено с 25 сантиметра (до 3,24 метра) – и по този начин се отваря място за опционалния трети ред седалки.
Интересен детайл: дори късата база, която вече се предлага в Европа, разполага с подлакътници и поставки за чаши на задните места – а на тези екстри вече ще могат да разчитат и пътниците на третия ред. Стратегията за употреба на едни и същи части за интериора е успяла да бъде наложена и при модела с три реда седалки.

Докато най-отзад винаги има място максимум за двама, за втория ред клиентът може да избере дали да има сгъваем триместен „диван“ или две отделни седалки. Когато не се ползва, третият ред може да се сгъва или да се демонтира напълно, когато не се ползва.
VW ID.Buzz дълга версия с до 2469 литра багажно пространство
Обемът на багажника варира между 306 и 2469 литра в зависимост от конфигурацията на седалките. Плъзгащите се врати, които са с цели 19 сантиметра по-широки, отколкото при обикновения Buzz, също улесняват качването.

Увеличеното междуосие не само създава повече място за пасажерите и багажа им, но и за по-голяма батерия: с капацитет 85 киловатчаса (нето), с осем повече, отколкото в стандартната версия.
По-висока мощност и за първи път със задвижване на четирите колела
Освен това ID.Buzz ще разполага и с по-мощен агрегат: задвижването APP550 беше въведено в „електрическия Passat“ ID.7 и вече предава към задните колела на Bulli 286 к.с.; „малкият брат“ в Европа засега разчита само на 204 к.с. С по-мощния електрически мотор Buzz ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди.

Задвижването на четирите колела е въведено заедно с дългата версия. ID.Buzz GTX ще бъде малко по-мощен от познатите 4×4-модели върху платформата MEB на Volkswagen: вместо 299 к.с., както в ID.4 GTX, Skoda Enyaq или Audi Q4 e-tron, сега 339 к.с. позволяват на буса да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди.
Максималната скорост е увеличена от 145 на 160 км/ч
VW все още не дава никаква информация за пробега при дългата база; той трябва да бъде между 400 и 500 километра. През студените месеци нова термопомпа ще осигури и по-висока енергийна ефективност.
В бъдеще зареждането ще става с до 200 кВт – така от 10 до 80 процента батерията трябва да бъде „вдигната“ само за 25 минути. Освен това максималната скорост е увеличена до 160 км/ч (досега беше 145 км/ч).

Хората от Волфсбург изнасят още една впечатляваща стойност: 154 сантиметра. Толкова дълъг е панорамният покрив за модела с три реда седалки – това е най-дългият, поставян в модел от групата Volkswagen. Само с натискане на бутон електрохромното стъкло на покрива може да се затъмнява.
В бъдеще и Head-up дисплей за ID.Buzz
Останалата част от оборудването като цяло ни е позната, за водача е предвидено 5,3-инчово дигитално табло, а в центъра на кокпита ни посреща 12,9-инчов тъчскрийн за контрол на инфотейнмънт системата. Новост е Head-up дисплеят.
Освен това по-дългият ID.Buzz се възползва от хардуерните и софтуерните подобрения, въведени с ID.7 – напр. осветени плъзгачи за контрол на температурата и силата на звука, както и бутони за директен избор в екрана за контрол на климатика.
Паркиране с натискане на бутон, дори и през смартфона
Съществени новости има по отношение на асистиращите системи: ID.Buzz вече ще може автоматично да изпълнява запаметени маневри за паркиране в рамките на 50 метра – и ще може да се управлява и отвън чрез смартфон.

ID.Buzz ще бъде пуснат на пазара в САЩ през 2024 г. само като дълга база. За момента не се знае кога произвежданият в Хановер модел с три реда седалки ще бъде лансиран в Стария континент.
Дългата версия на ID.Buzz – база за електрическа California
Очакваме в бъдеще дългата база да бъде комбинирана с атрактивно допълнително оборудване – и да се появи като кемпер. И докато стандартният Buzz е предлаган и в товарна модификация, дългата база ще бъде използвана за ID.Buzz California. Която ще направи модела точно толкова готин, колкото и пра-пра-прадядо му – хипибуса Bulli.