Volkswagen пуска 70 нови електрически модела до 2028 г.

2409
2021

Цели 70 нови електрически модела до 2028 г.: Volkswagen официално обяви тази цел за бъдещето си. Най-късно до края на 2022 г. автомобили, задвижвани от батерии, ще бъдат произвеждани в 16 завода, а през следващите десет години от производствените линии на компанията с централа във Волфсбург трябва да излязат минимум 22 милиона електромобила ще слязат. Volkswagen вече е сключил партньорства с производители на батерии в Европа и Китай. Гигантът инвестира над 30 милиарда евро в развойна дейност за EV. Семейството ID е крайъгълният камък в трансформацията на компанията: първият негов член, показан през 2019 г., беше компактният ID.3. През 2020 г. Volkswagen лансира и SUV-а ID.4. В бъдеще под абревиатурата ID ще се появят луксозна лимузина, комби и „римейк“ на Bulli. Но Evergreen-ите няма да бъдат пренебрегнати. Например, наскоро беше показан новият T7 Multivan, T-Roc получи фейслифт, а се очаква също и нов Tiguan.

Три ключови модела на Volkswagen ще бъдат много важни за марката през следващите години:

1. ID Buzz – Bulli става електрически

Не само дизайнът, но и задвижването на изцяло електрическия ID Buzz са ориентирани към първия бус на Volkswagen – T1. В новия електромобил стандартно ще бъдат задвижвани задните колела, но към тях ще бъде подавана значително по-голяма мощност. Най-потентният модел на платформата MEB към момента генерира 306 к.с., но в комбинация с двойно задвижване. Нищо чудно тази конфигурация да бъде приложена и при ID Buzz. Може да се очаква и напълно дигитален кокпит, който вероятно ще бъде същият като при ID.3 и ID.4.

2. Passat B9 – само като Variant

Въпреки че разработката на електрическа версия (която вероятно ще се нарича ID.7) е в разгара си, ще бъде пуснато и ново поколение на добре познатата модификация на двигател с вътрешно горене. Новият Passat ще използва базата на следващата Skoda Superb, вероятно ще бъде предлаган само като комби и ще дебютира най-рано през 2024 г. В допълнение към изцяло дизеловите и бензиновите двигатели с мощност между 150 и 220 к.с., ще бъдат предлагани и plug-in хибриди с до 100 километра пробег на ток.

3. Нов пикап Amarok в сътрудничество с Ford

Заради сътрудничеството с Ford очакваме новият Amarok да използва същата платформа като следващия Ranger. Спестените разходи биха могли да намалят цената. Първият тийзър разкрива, че дизайнът ще бъде много по-агресивен от преди. Но не всичко се променя: пикапът ще продължи да бъде на носеща рама и вероятно ще бъде предлаган с различни кабини, както и със задно или 4х4-задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин