AUTO BILD България / Volkswagen представя I.D. CROZZ – кросоувър с нулеви емисии

Volkswagen представя I.D. CROZZ – кросоувър с нулеви емисии

Студията I.D. CROZZ cъчетава света на SUV моделите с този на спортните купета


21
апр.
2017

Основни факти – ключови характеристики на I.D. CROZZ

  1. SUV и спортно купе: I.D. CROZZ е CUV модел (Crossover Utility Vehicle), предлагащ функционалността на SUV и динамиката на спортно купе.
  2. Следващият от триото: I.D. CROZZ е основен елемент на новата фамилия от модели I.D., използваща модулната конструктивна архитектура с електрозадвижване MEB (Modulare Elektrifizierungsbaukasten).
  3. ДНК на електрическата мобилност: авангардната външност на модела I.D. CROZZ отразява новоразработената стилистична ДНК на електрическата мобилност.
  4. Автономен пробег като на бензинов модел: I.D. CROZZ разполага с мощност от 225 кВт, развива максимална скорост от 180 км/ч и се нуждае от зарядна станция едва на всеки 500 километра пробег (според нормата NEDC).
  5. Зареждане за 30 минути: акумулаторната батерия на I.D. CROZZ може да бъде заредена до 80% в рамките на едва 30 минути (с променлив заряден ток със 150 кВт).
  6. Open Space: I.D. CROZZ предлага вътрешно пространство, сравнимо с това при новия Tiguan L (за пазара в Китай), познат като Tiguan Allspace в Европа.
  7. Цифровизирано управление: арматурно табло с head-up дисплей с допълнена реалност AR (Аugmented Reality), контролни прибори с Active Info Display, инфотейнмънт таблет и прибори за управление на функциите в облицовките на вратите.
  8. Напълно автоматизиран режим на движение: в режим „I.D. Pilot”, студията I.D. CROZZ се движи автономно. Воланът се измества напред и потъва в арматурното табло.
  9. Система CleanAir: независимо от качеството на въздуха навън, новата вентилационна система гарантира върхово качество на атмосферата в купето на концептуалния модел.
  10. Светлинна щора: за първи път става възможно активирането на светлинен панел с разсеяна светлина в тавана с помощта на жестово управление.

Резюме – световна премиера на I.D. CROZZ в Шанхай

Волфсбург/Шанхай, април, 2017 година. Volkswagen разработва нова гама от електромобили на основата на прогресивна технологична концепция и с дизайн в авангарден стил. Стартът на серийното производство ще бъде даден през 2020 година. Със световната премиера на концептуалната студия в рамките на международното автомобилно изложение „Auto Shanghai 2017” (19-29 април), германският автомобилостроител хвърля светлина върху своята нова фамилия от автомобили с електрическо задвижване. Моделът I.D. CROZZ е първият електрозадвижван CUV модел (Сrossover Utility Vehicle) на Volkswagen, обединяващ в едно чертите и качествата на спортните купета с четири врати с тези на SUV-моделите (Sports Utility Vehicle). След предизвикалите огромен интерес представяния пред публика на концептуалните I.D. (световен дебют в Париж през 2016 година) и I.D. BUZZ (световна премиера в Детройт през 2017 година), сега I.D. CROZZ прави следващата крачка като трети поред вълнуващ представител на фамилията от модели I.D. И в този случай става дума за автомобил с нулево ниво на емисиите и много дълъг автономен пробег, с харизматичен и специфичен за електрическите модели дизайн и изцяло нова концепция на вътрешното пространство. Динамично оформеният I.D. CROZZ още отсега може да служи за конкретен пример на това, което бихме могли да очакваме през 2020 година, подчертавайки широтота, разнообразието и наелектризиращия чар на бъдещия спектър от предложения на марката Volkswagen в сферата на електрическата мобилност.

Двойно предаване и автономен пробег от 500 километра (според NEDC). I.D. CROZZ – в случая името казва всичко. Инициалите I.D. отразяват преди всичко идеята за ярка идентичност (Identity) и емблематичен дизайн (Iconic Design), докато допълнението CROZZ има отношение към новата категория кросоувър модели, познати като CUV. Многофункционален модел със спортен дух и интерактивни черти в дизайна. С електрическо двойно предаване, което е еднакво впечатляващо в градската джунгла и по неравния терен извън утъпканите пътища, където властват приключенията и активния стил на живот. Концептуалният I.D. CROZZ развива максимална мощност от 225 кВт, постига максимална скорост от 180 км/ч и може да измине пробег дo 500 километра (според нормата NEDC) с едно пълно зареждане на акумулаторната батерия. На зарядни станции с мощност 150 кВт (променлив ток), високоефективната батерия може да бъде презаредена до 80% само в рамките на 30 минути с помощта на системата за бърз заряд.

Платформата MEB предефинира пространството. Концептуалният I.D. CROZZ е по-компактен и се отличава с по-ниска покривна линия от най-новия масов SUV модел на Volkswagen – Tiguan L (в Китай) / Tiguan Allspace (в Eвропа), но въпреки това CUV моделът предлага също толкова просторен интериор. Основен принос в тази насока има конструктивната архитектура на концептуалния електромобил – подобно на студиите I.D. и I.D. BUZZ, новият I.D. CROZZ използва новоразработената модулна платформа с електрозадвижване MEB (Modulare Elektrifizierungsbaukasten). При моделите с MEB архитектура, модулите на мостовете и електрозадвижването са малко по-раздалечени, а между тях се простира дългото междуосие. Всички задвижващи модули се отличават с компактна конструкция, а акумулаторната батерия е напълно вградена в пода на каросерията. Конфигурацията на седалките също се отличава със забележителна гъвкавост. Всичко това освобождава вътрешен обем, който може да се оползотвори по различни начини – щедро оразмерено и грижливо оформено отворено пространство („Open Space”), което прекрачва нормалните граници на автомобилните класове.

Интерактивни предни светлини. Сред най-ярките черти в предната част на концептуалния I.D. CROZZ се открояват емблематичните за електрическите модели на Volkswagen светлини. Изграждащите ги елементи – C-образните дневни LED светлини и напълно адаптивните основни LED светлини, формирани от пет тънки LED ивици, се сливат в едно цяло, образувайки единна предна част с електронни, подвижни „очи” („Интерактивен насочен лъч” – „Interactive Spotlight”). Това взаимодействие всъщност е много важно, защото когато I.D. CROZZ премине по команда от водача в напълно автоматичен режим на движение, комуникацията му с другите участници в движението се осъществява именно с този интерактивен насочен лъч. С него автомобилът също така приветства водача в момента, в който той или тя се приближат до него.

ДНК на електрическата мобилност. Емблематичният поглед на светлините е част от внимателно обмислената ДНК в дизайна на електромобилите на марката. И в това отношение новата MEB платформа осигурява идеалната основа – двата моста с широки следи са разположени далеч един от друг, освобождавайки простор за създаване на динамични пропорции и превръщайки се в своеобразен трамплин за новата ера в авангардния дизайн. Главният дизайнер на марката Volkswagen Клаус Бишоф, пояснява – „Ако някога е било възможно да се направи стопроцентово сигурна прогноза за това как ще изглежда бъдещето, то тя е постигната тук. През 2017 година с I.D. CROZZ ние демонстрираме начина, по който Volkswagen възнамерява да промени пътния пейзаж в периода след 2020 година. За нас, трите прототипа от това ново поколение автомобили с нулево ниво на емисиите – I.D., I.D. BUZZ и I.D. CROZZ, бележат началото на истинска революция в дизайна и технологиите, която предстои да промени индивидуалната мобилност и марката Volkswagen завинаги.“ Целта на Volkswagen е да изведе електрическите задвижващи системи от сегашната им нишова старт-ъп позиция до нивото на ервосерийното масово производство към средата на следващото десетилетие. Херберт Дийс, председател на управителния съвет на марката Volkswagen отбелязва – „Към 2025 година ние искаме продажбите на чисто електрически автомобили да достигнат един милион екземпляра годишно. Концептуалният I.D. CROZZ ще играе ключова роля в осъществяването на тази цел, а производството му ще започне през 2020 година.“

Дизайн за една нова ера. Яркият, излъчващ мощ дизайн на I.D. CROZZ съчетава властната, cурова натура на SUV-моделите с динамичната лекота на елегантните спортни купета. Основен елемент от него е големият преден капак с атлетично оформени, обли контури с голям радиус на включените в състава му калници. Той се простира експрсивно по цялата ширина на мощната, висока предница на концептуалния модел. Предният капак и бронята на новия CUV, отличаващ се с ясния и „технологичен” като звучене сребрист оттенък „Silver Spark” („Сребърна искра”) на лаковото покритие, създават усещане за изящна скулптура с изчистените си повърхности, сякаш изрязани от един масивен блок алуминий. Емблематичните за електрическите модели на Volkswagen предни светлини заемат доминираща позиция в предната част на каросерията на модела. Още един светлинен елемент в лицето на I.D. CROZZ е емблемата на VW, заемаща централна позиция между предния капак и бронята. Отляво и отдясно към нея чрез тънка, фина светлинна ивица се присъединяват интерактивните предни LED светлини. Добре контурираните, визуално олекотени линии на покрива изглеждат издължени, докато самият прозрачен покрив се отличава с висококачествено изпълнение с блестящо черна повърхност отвън. Нов елемент е подвижната светлинна щора в осветения панорамен покрив, която излъчва приятна разсеяна светлина в купето и навън. Стилно оформената задна част и спортната нотка в силно подчертаните рамене на каросерията излъчват мощ, а широчината на автомобила се подчертава и от изпълнения в блестящо черно панел в задната част, включващ тънки матрични LED сегменти под формата на задни светлини и светеща емблема на VW. Мъжественото излъчване се подкрепя и от внушителния силует с мощни арки на калниците, 21-цоловите колела и стабилните форми на праговете с матова, издръжлива повърхностна структура. Съвършенството личи и в изпълнението на детайлите – благодарение на новаторския дизайн на колелата, преходът между ръба на джантата и гумата е практически невидим, вследствие на което диаметърът на комбинацията от колела и гуми изглежда извънредно голям.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >