Volkswagen представи резултатите от стратегията NEW AUTO като основа за 2022

1603
2022

Volkswagen Group представи своята стратегия NEW AUTO през изминалата година, като положи основите за бъдещ ръст на печалбата и подобрявайки устойчивостта на своя бизнес модел в трудна среда. Миналата година Volkswagen постигна обрат включови региони в света, успешно увеличи делът на електрическата мобилност, изгради софтуерни възможности и повиши ефективността.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс каза на пресконференцията по повод годишните резултати на Volkswagen във Волфсбург:

„Войната в Украйна е драматична и причинява човешка трагедия и икономически катаклизми, които смятахме, че сме преодолели през годините на многостранност и дипломация“, каза Дийс. „Volkswagen доказа своята устойчивост през последните години и ще се справи и с тази криза. В същото време ще запазим ясен фокус върху прилагането на нашата стратегия NEW AUTO, която ще ни даде възможност за автономно бъдеще на мобилност без емисии.“

Силни региони: промени в Северна и Южна Америка, водеща пазарна позиция в Китай

Volkswagen Group постигна значителен напредък в бизнеса си във всички региони през 2021 г. Глобалният отпечатък на групата, съчетан с правилните локални стратегии и продуктови миксове, беше от ключово значение.

В Северна Америка марката Volkswagen се върна към рентабилност след няколко години и на трите пазара: Канада, САЩ и Мексико. Актуализираното портфолио от модели от пет SUV, включително изцяло електрическия ID.4, беше добре прието. Тези модели представляват повече от 75 процента от продажбите в Съединените щати (375 030 бройки). Предстоящият изцяло електрически IDBuzz, ще бъде емоционалният двигател за прераждането на марката в този регион.

Марката Volkswagen постигна обрат и в Южна Америка.  Ориентираните към изискванията на клиентите нови модели като Taos и Nivus положи основата за достигане на рентабилност и положителен нетен паричен поток.

В Европа ранното решение на групата да премине на електрическа мобилност и да започне най-голямата електрическа офанзива в индустрията се изплати допълнително. Групата се превърнав пазарен лидер през 2021 г.: всеки четвърти електрически автомобил на батерии е от Volkswagen Group. По този начин, въз основа на предварителни данни, Групата преизпълни целта си за CO2 емисии в Европейския съюз, включително Норвегия и Исландия,

В Китай, най-важният по ръст пазар в световен мащаб, Групата продължава да бъде много печеливша и е в силна пазарна позиция. С 16 процента пазарен дял, Volkswagen Group има почти два пъти по-голям размер от втория по големина конкурент. Марката Volkswagen е най-успешната марка с пазарен дял от 11 процента. Porsche, Bentley и Lamborghini постигнаха рекорди по продажби. Групата можеше да продаде значително повече автомобили през 2021 г., но не успя да отговори на голямото търсене поради недостиг на полупроводници.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин